Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
Hej! Är oxå ny här! Gifter mig 20:e augusti. Vill gärna ha tips på i princip allt! Vi kommer nog laga mat själva så om nån har nått meny-tips?
Hej! Är oxå ny här! Gifter mig 20:e augusti. Vill gärna ha tips på i princip allt! Vi kommer nog laga mat själva så om nån har nått meny-tips?
Vi har skickat alla inbjudningar, köpt lite dekoration. Ska beställa ring idag. Vi ska ha släta ringar med gravyren på utsidan. Vi tänkte att när man sen varit gifta i ex 5 år kan man sätta dit en liten sten för att fira. Sen efter ex 10 år kan man gravera nått gulligt på insidan osv.
Har inte hittat klänning ännu men ska börja prova lite nu i slutet på månaden. Finns inga bröllopsbutiker i vår stad så måste åka runt lite.
Tycker ni det verkar märkligt att ha tre tärnor och en marskalk? Det tyckte min mamma. Hon blev lite sur över att min bror inte "fick" vara marskalk. Men vi gjorde så att jag valde tärnor (min syster, m2bs syster och min bästa vän) och sambon fick välja marskalk. Då valde han såklart sin egen bror och var nöjd med det. Eller hur tycker ni?
Ja det är mest min mamma som krånglar. Min syster och jag har inte samma mamma bara pappa. Min mamma gillar inte min pappas nya familj (hon gillar förresten ingen!) så hon blev väl sur för det. Min bror är bara 19 och tror han blir glad om han slipper synas och höras alls! Vet förresten inte ens om min mamma kommer. Hon backade ut i sista sekund på barnens dop. Kanske gör hon samma på mitt bröllop?!
Hur har ni kommit i planering? Hur ser era dagar ut?
Åh låter jättebra ju! Lite nyfiken bara, hur gör du egen bukett?
Jag skulle vilja prova att binda min egen bukett. Mest för att jag tycker om att pyssla med sånt. Har kollar youtube men hittar bara videor med runda buketter. Jag vill ha en droppformad. Tips?
Vi har samma datum :)
Datumet låg helt enkelt bra i tiden, 13 månader efter att han friade :)
Vi har bokat präst, kyrka och festlokal.
Har hittat min klänning och ska göra beställningen om en månad.
Håller för fullt nu på att utforma inbjudningskorten som vi tänker skicka ut i mars.
För övrigt är det 1000 tankar som snurrar... ;)
Hur ser det ut för dig då?
Härligt! Vad blir det för ringar?
Och på vilka ställen i Sthlm kommer ni prova klännigar?
/nyfiken :)
Jag och min Andreas med! :D
Har också samma datum som ni :) 20:e augusti 2016.