Ankan skrev 2016-06-14 11:32:58 följande:
Då har du gott om tid för dig att planera :) Mitt första tipps: leta först efter en bra festlokal, allting annat utgår från det.
Vi ska ha borgerligt vigsel på en bygdegård, med vigseln utomhus vid en sjö, sen skumpamingel på gräsmattan, sen middag inne på bygdegården. Vi har bokat tvårättersmeny hos en caterer, sen blir det tårtbuffet som efterrätt, där bakar vänner och familjen. Efter det spelar en trubadurduo i tre sets à 45 min, sen blir det spotify.
Min klänning är av märket Evento Bianco (tipps om du inte har råd med en klänning över 10.000), är av satäng och sen en spetstopp över. Min ring är av egen design och utan stenar, förlovningsringen är med stenar. Frisör är bokad och rätt så dyr, runt 2000 blir det, tror jag. Sparar på sminket iställer, som ligger på en 500-hundring (hurra för Åhlens!). Blommor till vaserna odlar jag själv och tar från naturen, buketten får kosta en 1000-lapp, har jag bestämt.
hoppas det hjälper i planeringen :)
Åh va bra..jättebra..Vi skall kolla på lokal nästa vecka..Hoppas på denna lokalen för den är lite lantlig och det är så jag vill ha det..Mat har vi fixat, det fixar en kompis..Letar för fullt efter en bra fotograf som inte kostar skjortan..har möjligen hittat ett band som skall spela..Det är väll så långt man har kommit...
Är rädd att man missar alla små detaljerna...men det kommer väll fram :)