Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
Igår lade vi inbjudningarna på lådan :) De blev så fina och så bra.
Nu känns det ännu mer verkligt :)
Igår lade vi inbjudningarna på lådan :) De blev så fina och så bra.
Nu känns det ännu mer verkligt :)
Åh hittade mina drömmars klänning igår! På Bridaloutlet. Känner mig som en Disney-prinsessa i den!
Guldsverige.se vågar man beställa ring därifrån tror ni?
Ok, nu vill jag ha er input Min blivande make har kommit med en idé kring borsplacering. Bakgrund: Vi kommer ha ett honörsbord med 6 pers + ett långbord med 6 pers och resten av gästerna kommer sitta i 4:or. Detta på grund av att vi kommer ha festen på en båt.. Mao. kan vi inte göra ett U eller "gaffel", båten är för smal.
Hur som helst min sambos idé är att alla gäster ska byta placering efter middagen/innan efterrätten. Han tänker att alla kommer må gott av bensträckare och även få passa på att mingla med fler gäster innan alla samtalsämnen med första bordgrannarna är slut... Sjävklart skulle vi göra två genomtänkta bordsplaceringar, och skriva tydliga (och snygga) "instruktioner" för bordsplaceringarna och skiftet i det personliga festhäftet... Vad tror ni om idén - hiss eller diss?
Här kommer en uppdatering från en "check-list-tokig" planeringstjej.. 10 månader + 1 vecka kvar, och hittills har vi gjort nedan:
Hur planerar alla att göra inför vigsel etc? Vi kör böllopsnatt kvällen innan bröllopet. Bröllopsresan går nämligen 5 timmar efter tolvslaget så vi lär inte hinna ha så mycket bröllopsnatt annars..
Men det blir perfekt! Tanken är att ordna barnvakt kvällen innan. Checka in, äta middag i sviten, bada bubbelbad, dricka lite gott och somna tidigt. Sedan på bröllopsdagen äter vi hotellfrukost innan mannen åker till sin bestman för att göra i ordning sig. Tärnorna + smikös och frisök kommer till hotellrummet. Vi har senutcheckning så vi kommer kunna göra i ordning oss i lugn och ro innan det blir fotografering vid 12.00-tiden.
LÄNGTAR! :)
En kompis gifte sig i helgen och vi såg det lite sem ett genrep inför vårt eget bröllop. Tänkte dela med mig några av tankarna jag hade i fall någon annan har någon nyttja av det.
Det vi ska sno med oss från bröllopet: De hade fixat en kompis som ställde upp för att skjutsa hem gäster för en billig peng. Då bröllopet var lite utanför stan hade folk annars behövt beställa taxi och det hade säkert blivit dyrare. Bra idé tyckte det, det ska vi också ordna, vi är också utanför stan.
Dansgolvet fick tyvärr aldrig riktigt fart och det var nog lite för stort, så vi ska ha en mindre yta. På det sättet ser det ut som om det är mer folk och det lockar kanske andra också dit. Vi ska ju först ha livemusik och efter det spelar vi egen musik. Där ska vi göra en spotifylista, som bara en person ansvarar för under kvällen. I helgens bröllop var det en kille som skötte musiken som hade låtarna i en mapp på datorn och bytte per hand mellan varje låt så det blev alltid några sekunders avbrott.
Det kom lite för många avbrott med tal, som oftast var rätt så korta, men det kändes lite störande. Man hade alltid en bit mat i munnen och det tog en evighet för mig att äta upp min tallrik. Tror det är bättre att samla talen mellan rätterna än att bryta av med tal var 5-10:e minut.
Annars var det ett fint bröllop, framför allt vigseln var riktigt stämningsfullt, hoppas vi lyckas med det också.
[quote=4429524][quote-nick]Strassbruden2016 skrev 2016-05-24 22:03:27 följande:[/quote-nick]
Vad har du för klänning? Jag hade korsett och var rätt ihopsnörd under foto o vigsel. Sen innan middagen började så snöra min kompis ut den o jag tog av mig underkjolen. Dock var jag graviditets illamående ändå hela dagen men det underlätta att inte ha den så hårt sen
[/
Jag har en klänning utan axelband det är dragkedja så det går inte att släppa på...
Nu är jag äntligen fru! <3 Dagen var helt fantastisk och jag är så lycklig. :D
Nu väntar en underbar smekmånads-vecka i Gran Canaria <3
Gick hastigt och lustigt från att vara brud 2018 till brud 2016. I helgen bestämde vi oss för att slopa alla förväntningar och en fest vi enbart skulle ha för våra familjers skull till förmån för något som passar oss bättre. Så på nyårsafton i år gifter vi oss i stadshuset med två nära vänner som vittnen innan vi tar en kväll på tu man hand och firar.
Någon annan som gifter sig under hösten/vintern eller kommer tråden att dö ut efter sommaren?
Vi ska ha brudslöjabukett till tärnorna och brudslöja till dekorationer. Vågar man binda dessa buketter själv? Någon som bundit sina buketter? Brudslöja känns som en ganska tacksam blomma att binda....