idag skrev 2015-01-04 23:03:26 följande:
Vad bra! Jag får gå tillbaka och läsa vad alla berättat om sina bröllopsplaner. Min fästman friade i somras när vi var på Kreta så vi är förlovade redan. Vi hade tänkt ha bröllopet denna sommaren men på grund av att vi behöver spara ihop pengar så har vi skjutit på det till våren 2016.
Jag har väldigt stor släkt så vi ska bjuda sammanlagt 120 gäster. Vi hoppas dock att några tackar nej
Vi kommer ha borgerlig vigsel eftersom min fästman och har olika religiösa tillhörigheter.
Vi kommer ha bröllopet i en lokal där man kan ta med mat och dryck själva. Vi har hittat Tölö Bygdegård i Kungsbacka så ska gå dit och kolla. Väldigt svårt att hitta en som tar 120 gäster. Vi kommer antagligen ha tapasbuffé för det blir billigt och gott. Men har ni andra tips så är jag glad om ni har tips?
Själva vigseln hade vi gärna haft vid havet men just nu känns det bökigt att få 120 gäster till havet på ett smidigt sätt
Spännande - vad kul att för följa dig/ er på resan mot bröllopet.
Vi har inte förlovat oss än men har redan börjat planera lite i smyg. Vi lär bli under 100 gäster och förhoppningsvis kan vi skära ner antalet så att vi hamnar på ca. 70 i slutändan. Kruxet är ju bara att försöka sätta sig in i hur många som kan tänkas att utebli. För säg att man skulle skära ner antalet gäster till 70 och så är det bara 50 som kommer, då känns det ju helt plötsligt som att man är ganska få... Hur många kan tänkas tacka nej till inbjudan? Vi har möjligtvis 10 gäster från Europa, för dessa innebär ju resan till Sverige en något större kostnad än för de andra gästerna. Det är ju möjligt att dessa gäster tackar nej på grund av ekonomin. Hm... Hur ska man tänka?
Då jag själv bor i Stockholmstrakten har jag tyvärr lite svårt att komma med idéer till lokaler att vara i. Vi gifter oss också borgerligt dock. Jag tror inte att det är omöjligt att hitta en fin plats vid havet - det gäller bara att leta ordentligt. Kanske även på platser ni tidigare inte tänkt er. Kanske kan någon annan här i tråden hjälpa till?
När det häller buffé så finns det ju en hel del olika sorters mat att välja mellan, italiensk, grekisk, traditionell svensk, etc. Men jag tror ärligt talat att maten är god oavsett vilket land som är ursprunget till den. Det gäller bara att hitta en firma som man litar på och som är duktig. Vi råkar ha den lyxen att lokalen vi har tänkt oss har färdiga menyer att välja mellan som verkar riktigt goda så vi har det enkelt på det sättet - hoppas bara att maten är god också. det hoppas vi dock få prova innan det är dags. Lycka till!