Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
Någon annan här som har tänkt ha buffé? Vad i så fall? :)
Någon annan här som har tänkt ha buffé? Vad i så fall? :)
Vi kommer ha mat från catering firma som har med sig kockar o serveringspersonal. Blir pilgrimsmussla o rotfrukter. Helstekt hjort med potatisbakelse,potatis o palsternacks puré o rödvinsås o rödlöksmarmelad. Efterrätt ska min kompis laga.vet ej vad det blir. Sen tårta med äpple kanel o lingonfyllning o spettkaka.
Till florist och frisör har jag inte kommit än. Har bara fått veta att min frisör inte sminkar. Så nu tittar jag efter en frisör som gör både och och hoppas att det blir billigare än att boka håruppsättning och smink på två olika ställen.
Just nu är jag på klänningsjakt och är lite krossad av priserna. Jag har inte råd att lägga 10 000 och mer på en klänning som jag bara har på mig en enda dag och jag vill inte göra det heller. Men tyvärr verkar jag ha en dyr smak och alla klänningar jag gillar ligger bortom min budget.
Igår skickade min tärna en länk till Sofia Moore, ett svensk företag (som verkar använda skräddare i Sri Lanka). Deras priser ser bra ut och även om de inte har världens största sortiment så har de några klänningar jag skulle kunna tänka mig. Har någon erfarenhet av företaget?
Hej blivande brudar!
Jag ska gifta mig i juli 2016 och undrar om ni kan tipsa om brudklännings-butiker i Stockholm? Budget är 10.000:-
Ni får gärna tipsa om olika designers för brudklänningar, så jag kan kika på bilder på nätet ;)
Ungefär hur långt i förväg måste man köpa klänning? & när kommer 2016 års modellerna in i butik?
Vad kul att se att det går bra för er andra!
Jag köpte min klänning för ett par dagar sen, är superlycklig med den! Den blev annorlunda än jag trodde att jag ville ha, men är superfin. Höll till och med min budget (om man räknar bort slöjan), det trodde jag aldrig att jag skulle lyckas med.
Så nu gäller det att hitta passande skor! Vad finns det för märken annars än rainbow som har lite fina brudskor? Klänningen är i satäng och spets så det är kanske bra att hålla sig till något liknande. Men har inte bestämt mig än om jag vill ha vita skor eller färgade (blå eller grön). Har ni andra kommit till skorna redan?
Sitter och funderar på hur vi ska lägga upp kvällen. Vigseln är kl 15.00 och tar ca 45 minuter. Därefter ska alla ta sig till restaurangen, det är gångavstånd 5-10 min. Det innebär att alla gästerna är på plats på restaurangen och har ett glas skumpa i handen senast 16.15. Vi ska ha ett band som spelar mingellåtar.
Nu undrar jag, är 1 timme för lång tid för mingel? Vi vill ju inte att gästerna ska bli uttråkade, samtidigt som det är väldigt tidigt att dra igång middagen kl 16.30. Jag funderar på att be gästerna att gå till en hörna som vi gjort i ordning där min morbror fotograferar alla, då får ju gästerna en uppgift under minglet.