Rosalee skrev 2015-01-18 08:09:09 följande:
haha, ja, vi lägger bud på huset nu till våren tänkte vi, men det är mycket nu med nytt plugg också, men jag är färdigutbildad i Maj 2016, så det hade varit perfekt att gifta oss i Aug 2016 ;)
Jag har även bestämt mig för att ha 2 tärnor som kan hjälpa till lite grann. Min kusin som är 5 barnsmamma och gift i snart 8 år och min svägerska som är värsta fixaren och planeraren.
Min m2b har redan frågat sin BM, det gjorde han på nyårsafton...
När ska man fråga sina tärnor och hur ska man göra det på ett kul sätt?
Tänker, om vigseln inte blir av förens i 2017 så kan man kanske vänta tills nästa år?
Kul, då har vi tänkt lite lika. Jag tar också min examen där i krokarna, närmare bestämt i början av juni 2016. Och vi har tänkt oss bröllopet under sensommaren (tidig september) samma år.
Oj... det där med tärnor har jag inte funderat alls på, faktiskt. Jag är inte ens säker på om vi kommer ha några tärnor/ bestmen. Det vi snarare tänkt lite kring är vilka som skulle kunna passa bra som toastmaster/ toastmadamme.
Du kan ju fråga genom att bjuda in dem till en fika/ något annat trevligt som ni brukar hitta på tillsammans och ha fixat i ordning någon liten gullig presentask med ett litet smycke där du skrivit frågan: 'Vill du vara min tärna den XX juli 2016?'.
Typ:
www.etsy.com/search/handmade/jewelry/necklace%20gift&order=most_relevant&ref=auto2&explicit_scope=1
Eller om du är pysslig av dig så skulle du kunna göra något mer eget till dem, som ett litet minne från dig till dem.
När det gäller bästa tiden för att fråga så skulle jag personligen fråga tidigast ett år innan pga att om de inte är tok-intresserade av bröllop så kanske det känns alldeles för långt innan. Är de intresserade är det däremot kul om du vill ha dem involverade i planerandet. En annan risk med att fråga allt för lång tid i förväg är att de kanske inte tar det så seriöst då det 'ändå är så långt dit'...