Endora skrev 2015-02-18 15:42:13 följande:
Koa2016>> Vi har precis börjat planera, men vi vet ungefär hur vi vill ha och har bestämt plats, vad för slags kläder, vittnen, restaurang och fotograf och florist, som jag känner och får bra pris hos, känns bra.
Det svåraste just nu är att hitta rätt klänning, vad jag letat och tittat runt, tur man har tid på sig, för klänningen med stort K, är ju viktigt. Har en bildmapp på datorn med inspirationsbilder till bröllopet, ett litet tips till er som kanske inte har det.
Oj, då har ni verkligen kommit en bit på vägen! Vi har preliminärbokat lokal (vigsel och fest) - det blir samma då vi gifter oss borgerligt. Annars har vi än så länge bara diskuterat gästlistan fram och tillbaka och samlat lite inspirationsbilder.
För min egen del avvaktar jag en kompis som beställt sin klänning på Matildas fest i Sundbyberg för att se om hon är nöjd med den eller inte. Om hon är det tänkte jag också beställa därifrån. De syr nämligen upp klänningen efter dina önskemål och mått. (Jag har hittat min favorit på nätet, men vågar inte beställa den därifrån, utan hoppas på att det här blir en bra lösning för att få just den modellen - fast beställer gör jag nog inte förrän tidigast i höst, utifall att jag skulle hinna ändra mig.)
Vilken typ av klänning är du ute efter?