Allrakäraste skrev 2016-01-18 13:58:23 följande:
Att jag över huvudtaget fick en möhippa gjorde mig så rörd
Vad gjorde ni på din hippa?
Ankan skrev 2016-01-18 10:29:01 följande:
Vad roligt! Vad gjorde ni annars, har du lust att berätta?
Jag ser fram emot min möhippa och är väldigt nyfiken vad de fixar fram. Det blir inte så enkelt i mitt fall, då både mina tärnor och mina tjejkompisar kommer från olika städer och olika länder, men hoppas ändå att det blir något där i alla fall några kan komma. Litar på mina tärnor att det inte blir något pinsamt
Men det blir väl först om ett tag. Mina tärnor ville i alla fall ha gästlistan nyss, så nu har dem namn och kontaktuppgifter till alla gäster och har berättat för mig att jag inte får ställa för många frågor till dem
Självklart kan jag berätta! Det började med att jag fick klippa ut kläder till min "kartongman" ur gamla t-shirtar, sedan gick vi ner på stan och åt lunch på en bra restaurang och tog varsitt glas vin. Efter det bar det iväg till en silversmed där vi fick testa på att tillverka varsitt smycke i silver. Mitt uppdrag var såklart att tillverka ngt åt min blivande, de övriga gjorde ringar och halsband åt sig själva. Mitt smycke tog en av mina vänner hand om - jag gissar att han ska få det på festen. Efter det drog vi hem till mig där vi lagade middag, drack drinkar och pratade till långt in på natten! Jag kände att de verkligen hade tänkt efter och planerat hippan utifrån mig. Silversmide valde de eftersom jag tydligen uppfattas som väldigt kreativ och "pysslig" av mina vänner haha! Hade ingen aning om det men det var kul att testa på något nytt och att alla var delaktiga
Men det låter ju som att dina vänner planerar en hippa i alla fall, så roligt!
Hoppas att du får lika roligt som jag hade det!
Låter perfekt, det upplägget skulle jag också gilla
Kartongmannen är dock inget måste
När min tärna gifte sig tog vi med henne på en drejerikurs, det var oväntat roligt. Efter det åkte vi ut till Skärgården och hängde på ett café vid vattnet och njöt av det fina vädret. Vi hade planerat mer än så, men ingen hade lust att ge sig iväg därifrån. Då hon ammade blev det ingen sen natt, men hon uppskattade dagen mycket.
Jag tror det blir alltid bäst om det blir personligt. Får se vad mina vänner hittar på...