Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
![](https://www.brollopstorget.se/gallery/image/169934/full_600/phpgERVkc91765.jpg)
Ansluter till den här gruppen eftersom vi varit tvugna att flytta fram vårt datum från 17 oktober 2015 till den 20 februari 2016. Detta då vi flyttar 80 mil och det blir nya jobb och nytt boende men vi får inte vårt boende förrän i november - och hur kul är det att bo inneboende hos svärföräldrarna när man är nygift?
Även om vi varit tvugna att flytta datumet så har vi det mesta bestämt redan. Preliminär gästlista om ca 40 personer, budgeten är satt sedan långt tillbaka, klänningen är beställd och till hälften betald (www.morilee.com/bridals/voyage/6804), fotografen var bokad och vi hade i stort sett bestämt meny med restaurangen.
Eftersom det blir ett vinterbröllop nu så ska jag höra om min farmor, som är sjukt duktig på att sticka, kan tänka sig att sticka en bolero/kort kofta till mig som jag kan ha innan och efter vigseln. Det känns så mycket personligare och då skulle jag dessutom kunna använda den till vardags efter bröllopet också
Nu ska jag sätta mig och bläddra tillbaka några sidor och se hur ni andra har planerat, så kul med inspiration!
Idag är det prick 1år kvar tills vi gifter oss, så spännande!
Vad har ni för budget? Vi har räknat med 50.000. ca 40-45 gäster.
Älskar den här tråden , Lite allt i allo. :)
Vi planerar att gifta oss i juli 2016 och planeringen är i rullning. Har aldrig tidigare haft drömmar om ett stort bröllop och trodde aldrig i mitt liv att det var så kul att planera en kärleksfest.
Vi ska ha borgerlig vigsel vid ett magasin utanför Stockholm och mina tärnor är redan på mig att börja kolla klänning. Haha, dom är nästan mer ivriga än mig och vill vara ute i god tid så jag verkligen hittar Klänningen! När började ni kika på klänningar?
Jag börjar spåna på catering också, men hur långt innan är det aktuellt att bestämma sig för det?
Vad är viktigast att vara ute i god tid med?
Fotograf har vi mer eller mindre spikat men inte skrivit avtal med ännu. Men man kanske bör göra det rätt snart ändå.
Jag skrev lite kort om bröllopsresa i ett svar här ovan. Tänkte bara skicka ut en allmän fråga. Hur tänker ni brudar (och era respektive) kring resan? Vill ni åka på bröllopsresa, eller hittar ni på något annat istället - vad då i sådana fall? Om ni ska resa: Vart skulle ni helst vilja åka? Vad är viktigast för er med resan? Vilken typ av resa tänker ni er (solsemester/ äventyr/ skidor/ stad/ weekend/ långresa)? När på året tänkte ni åka? Hur länge planerar ni vara borta? Är det viktigt för er att resa direkt efter bröllopet?
Min sambo och jag har pratat lite om huruvida man "ska/ borde" resa långt på bröllopsresa, för att det är just en bröllopsresa eller inte? Vi själva har mer eller mindre beslutat oss för att åka till ett land i Europa och vara borta i 2 veckor och dela upp resan så att vi besöker två olika delar av landet en vecka vardera, så att det blir som två resor i en. Planen är att resa några veckor efter bröllopet, så vi har hunnit varva ner och fixat en del praktiska saker.
Hur går era tankar och funderingar?
Igår blev mina Spara datumet-kort klara. Nu är det bara att skriva adresser på kuverten och invänta sommarens slut för att skicka dem. Åh, vad jag längtar..... :)