Chicita skrev 2013-01-24 12:42:46 följande:
Jag skulle nog säga att det kan vara kul, men håll filmen kort.
Ett par minuter är lååååång tid. Och även om den är bra gjord och kul att titta på så kan det ändå upplevas som att allting stoppar upp, man kanske var inne i en rolig och givande konversation med bordsgrannarna och när filmen tar slut så har man tappat tåden och ingen orkar ta upp den igen...
Precis som att ha bröllopstårta en bit in i att dansen har börjat, så är allt för långa tal eller andra inslag där man inte kan surra vidare med bordsgrannarna eller andra vänner/släktingar, rejäla stämningsdödare.
Korta tal, korta bus och spex och sånt är bara kul.
Men om det blir för långt.... Njä...
Ja alltså det är ju ett bröllop och inte en biofilm visning ;) lite halvtrista tal och tappade trådar tycker jag bara hör till stora fester! :) att själva inslagen inte är helt perfekta är ju det som gör det speciellt, att de små specifika händelserna gör själva arrangemanget :) jag skulle tycka det var dötrist utan ett tråkigt tal av farfar som jag vet kommer prata om hur han bytt blöja på mig och andra pinsamma minnen, och utan de förutsägbara orden och tårarna från farmor..... sakerna som stoppar upp är ju de man minns. Man ska inte vara så rädd för att allt ska vara perfekt och styrt in i minsta lilla minut, det är ju galet. Sen är ju både jag och min m2b sådana som tycker om att bjuda på oss själva, folk förväntar sig det, all vår familj och släkt är sådana som bjuder på sig själva ... ingen lång sittning blir det här inte! så en kort rolig film om hur vi träffades och hu det blev vi och hur vi är som par = JA =)
nu gäller det bara att gräva fram alla gamla konversationer, sms, bilder och sånt kul !