Wardelli skrev 2013-08-17 23:50:52 följande:
Haha grymt sätt att få med sig dem på eran resa ^^ Någon som har några misstankar? :)
Har haft lite panik över att jag kanske inte får med mig min stora klänning. Så idag testade vi om den fick plats i våran stora resväska (som vi tydligen ägde utan att veta om det i princip :P ) och det gjorde den!! Visst fick jag vika tyllkjolen lite, men om man bara hänger upp den så borde det la lägga sig? Fick även ner kostymen i samma väska :D Så då slipper vi betala för att få med oss en till väska :) Förra året när vi åkte till Naxos en vecka, så klarade vi oss på en stor resväska och en liten, så då borde vi klara oss på två stora och två små den här gången ^^ trots all annan packning som ska med.
Men kan du inte hänga klänningen i badrummet och sätta på lite varmvatten så kan den hänga och bli rak i ångorna? Det är ett tips jag sett här på bröllopstorget faktiskt.
Vi har köpt såpbubblor som gästerna kan blåsa efter/under vigseln. Skaffade dem mest för barnens skull, men tror det kan bli en fin effekt på bilderna :)
Det alla i min familj börjat noja sig över är magviruset som går på Rhodos. Eller som de flesta på det hotellet tror - att de blev matförgiftade. Så nu har vi köpt upp ett litet apotek att ha med oss. Magtabletter för akut diarre, resorb (vätskeersättning), handsprit, våtservetter, värktabletter etc. Så förhoppningsvis ska vi hålla oss borta från allt som kallas sjukdom ^^
Nu får vi börja tänka positivt och bara se fram emot det här! som jag alltid säger till min lite paranoida och väldigt lättskrämda syster - "händer det, så händer det. Inget vi kan göra något åt". Så man får bara göra det bästa av situationen och inte stressa upp sig allt för mycket över saker man är rädd för att det ska hända :)
Jag ska ha brudklänningen på mig hela kvällen. Så fort solen går ner i Grekland så blir det lite små kyligt, samt att jag nu har köpt en dyr klänning så vill jag ha den hela tiden ^^ Ska du byta om eller kör du all in med brudklänningen du också? :) Varmt lär det bli ^^ Min klänning har ju korsettsnörning i rygg och flera lager tyll i kjolen (slog på stort) :P Men ska man vara fin får man lida pin - eller vad säger man? :D
Btw, blev det Ippotikon som restaurang? :)
Hehe ne inga misstankar här inte..hade vi varit förlovade så tror jag alla hade listat ut de :)
däremot så har flera av mina kompisar börjat "tjata" om bröllop, säger att dom längtar tills vi ska gifta oss mm.. :/
Vad skönt att du hittade den väskan:D Skulle också behöva en större!
blöta klänningen vet jag inte om jag vågar :) men ska nog fråga min planerare på hotellet om de kanske finns press där. Är väl inte omöjligt :) Som du säger, de får gå lite som de går...:)
Magvirus? Vill jag ens höra mer? hehe! Det har jag nog missat iaf...hörde bara om de där som va i Turkiet!!
Jag kommer också ha brudklänningen hela kvällen.. är ju bara en dag, så den måste man ju ta vara på :)
Värmen tror jag är värst innan vigseln, det jobbigaste blir nog att ha mina högklackade skor hela kvällen :) Dom får va på så länge jag orkar, sen slänger jag av dom i ngt hörn om jag får ont :P
Ja precis, där blev det för oss också. Känns bra tycker jag..ser fint ut på bilderna och dom verkar ha ganska mycket bröllop där, plus väldigt trevligt bemötande :)