• Akjson

OSA datum och OSA person?

Hur många veckor före bröllopet har ni satt som OSA datum? Jag funderar på 8 veckor. Gifter oss 15/6. Har ni er själva som OSA person eller nån närstående?

• Svar på tråden OSA datum och OSA person?
  • Akjson

Jag tror jag gör som alla ni övriga, dsv sätter osa personer som oss själva... Jag vill oxå ha koll plus att det är ju jag som sköter kontakten med Restaurangen. Vi blir över 100 gäster så bordsplacering etc kommer att ta tid. Tror jag tar minst 8 veckor som OSA tid. Sen måste man ju oxå ev jaga en del som glömt att svara....

• Akjson
    Chicita skrev 2013-01-24 12:07:36 följande:
    Bordsplaceringen började jag skissa på flera månader innan OSA hade gått ut och innan jag visste vilka som skulle komma eller inte.
    Jag gjorde en enkel tavla där borden var utritade och sen hade jag lappar med alla gäster på som var enkla att flytta runt.

Nu gjorde vi ju det extra svårt för oss genom att låta bordsplaceringen styras av klädseln (Adel, Borgare, Bönder, vanliga kläder) så jag färgkoordinerade lapparna sen när OSA var över och vi visste vilka som faktiskt skulle komma.
    För att få en enkel överblick så fick tjejerna ljusare lappar och killarna mörkare. Alla adel hade en färg, Borgarna en annan osv.
    Och det kan ni också göra... 
    Typ hans släkt får blåa lappar. Killarna starkare blå och tjejerna ljusare
    Din släkt rosa lappar, vänner gröna... osv

Har man pillat lite på bordsplaceringen i förväg så är det väldigt enkelt att få till det sen, för då har man redan gått igenom det där stadiet med "hmm kanske dom här funkar ihop dom gillar ju ...... båda två"...
    Att slutföra bordsplaceringen tog en halvtimme för mig efter att vi fått in sista OSA-lappen Flört 
    Smart ide!!!! Tack för tipset!!!
Svar på tråden OSA datum och OSA person?