Inlägg från: IdaRebecca |Visa alla inlägg
  • IdaRebecca

Ringen sitter bra på dagen men på kvällarna tight - kan någon lugna mig??

Min fina fina pojkvän (eller fästman är han ju faktiskt nu) friade i fredags och jag sa såklart ja. Jag fick en fin ring i silver eftersom han ville att vi skulle välja de riktiga förlovningsringarna tillsammans. Sagt och gjort - idag beställde vi ringar!! Nu ligger jag här på soffan och är lite nojjig - ringen jag fick sitter nämligen perfekt under dagen, nästan aningen löst, men nu på kvällen sitter den ganska tight. Beställde förlovningsringen i samma storlek...

Visst är det så att de kan töja släta ringar relativt lätt? (känner dessutom guldsmeden som gör ringarna så detkänns ju ändå tryggt, men så känner man efter lite för mkt osv osv....) 

• Svar på tråden Ringen sitter bra på dagen men på kvällarna tight - kan någon lugna mig??
  • IdaRebecca

Tack för alla svar, nu kan jag nog bara se fram emot ringen och hoppas det blir prima! Det mesta går ju att ordna, men ja, första nojan avklarad...lär ju bli några till innan det är dags för bröllop, haha!

• IdaRebecca

Haha oj, så nojig hoppas jag inte att jag kommer bli. Vi ska ha ett enkelt, roligt bröllop - en sommarfest! Bara för att fira vår kärlek till varandra. Längtar till 2014, men tills dess kan jag ju roa mig med att läsa om all hysteri och se till att luta mig tillbaka! 

Svar på tråden Ringen sitter bra på dagen men på kvällarna tight - kan någon lugna mig??