• Chicita

Ringen sitter bra på dagen men på kvällarna tight - kan någon lugna mig??

Fingrarna sväller ofta på kvällarna. Om du upplever det som obehagligt så kan du ta av dig ringarna när du kommer hem på kvällen och sen sätta på dom på morgonen.
    Det har jag alltid gjort eftersom jag sväller rätt mycket på nätterna. Man är ju inte mindre förlovad eller gift för det Flört 
    Att knacka ut en slät ring ska inte vara några större problem annars 

• Chicita

Blivande brudar nojjar över en hel del... Se det som en del av processen Flört

Som gammal "veteran" här inne har jag sett det mesta. Till och med tjejen som blev halvt hysterisk när hon insåg att dukarna på borden skulle vara vita och hon hade beställt en ivoryfärgad klänning och var nu rädd att klänningen skulle se lortig ut mot bordsduken...

Eller diskussionen som var här precis när jag blev medlem där folk funderade på hur dom skulle kunna bedöva sina fötter för att slippa ont i dom. Att ta ett par bekvämare skor var inte ett alternativ alltså. Dom skulle hellre äta smärtstillande och smörja fötterna med smärtstillande salva (någon pratade om botoxinjektioner också) än att ha ett par andra skor än de dom hade köpt...

Ta ett djupt andetag, räkna till ti... ähm... fyrahundra? Tungan ute 
    Och tänk på vad som skulle kunna vara det värsta som hände om den situation du ser framför dig inträffar...
    Får du lov att byta skor? Ojdå... katastrof, hela dagen förstörd? Eller?
    Var det fel nyans på blommorna? Vem skulle veta det mer än du själv?
    Osv...
    Mitt bästa (och vanligaste) råd är - satsa inte på en "Perfekt" dag. För då kommer alla småproblem som kan (och kommer att) hända att blåsas upp till enorma katastrofer och hela dagen får en skugga över sig.
    Satsa på en jättebra dag där alla har trevligt och roligt, så kanske ni kan se tillbaka på den som perfekt Solig 

Vi blev blockade av ett annat brudpar som hindrade våra gäster från att gå in i kyrkan pga att dom skulle fotografera i entrén just precis då... Deras gäster traskade in i församlingshemmet och rotade runt bland våra program, satte sig vid våra bord och pillade på dekorationerna, en av näbbarna lekte i koret under hela vigselakten och sen somnade han (med andra ord de flesta tittade på honom och skrattade lite för att han var så söt) men just dom här sakerna gör att jag ser tillbaka på dagen och ler stort...
    För det gör bara att dom bra bitarna framstår som ännu bättre. Och favoritfotot är på näbben som lagt sig att sova på den enda mjuka plats han kunde hitta där framme... (där man knäböjer) Flört 
    Vår dag var långt ifrån perfekt, men minnena är det...
    Jag har inte kunnat ha mina ringar på 1 år nu pga att jag fick en knöl i fingret som trots operation inte är borta och ingen vet varför... Men det betyder ju inte att jag är mindre gift Solig 

Lycka till i bröllopsdjungeln alla blivande brudar.
    Vi gamla rävar finns här både för att ge er råd (av erfarenhet) och kanske kunna lugna lite trasiga nerver... Solig 

• Chicita
    IdaRebecca skrev 2013-01-24 22:55:15 följande:
    Haha oj, så nojig hoppas jag inte att jag kommer bli. Vi ska ha ett enkelt, roligt bröllop - en sommarfest! Bara för att fira vår kärlek till varandra. Längtar till 2014, men tills dess kan jag ju roa mig med att läsa om all hysteri och se till att luta mig tillbaka! 
    Jepp Flört
  • Chicita
    lurigmumin skrev 2013-01-25 15:15:15 följande:
    Jag har en liten fundering som iofs är lite off-topic. Brukar många sova med ringarna på sig? 
    Förstår att du kanske inte gör det men rent generellt? Och andra smycken som örhängen osv.

Jag sover aldrig med några som helst smycken så det är mest en nyfiken fundering. Ringen tar jag av när jag kommer hem, ibland har jag den på mig hemma men aldrig på natten. 
    Jag sover med mina örhängen (små guldpärlor) eftersom att mina hål i öronen alltid är "öppna". Så om jag är utan örhängen över en natt så går det inte att få i dom dagen efter.
    Men inga andra smycken... 
  • Chicita
    Malin2013 skrev 2013-01-28 19:36:01 följande:
    Jag gör också som Chicita och tar av mig ringen på kvällarna. Ger huden lite tid att andas och fingrarna kan få svälla bäst de vill. Men så glömde jag ta på mig ringen på morgonen Skrikandes och efter att det hänt några gånger så hittade jag lösningen:
    www.ringthing.se
    Ett mjukt satinband som man kan ha ringen i när den inte används. På kvällen, eller på gymet och vid matlagning mm. Nu finns den alltid med! Och jag uppskattar att det inte är någon metall som skaver på huden eller på ringen (guld är ju så mjukt).  Köpte två färger att variera med. Perfekt Solig
    Oj... 125:- för en bit satinband Förvånad
    Det är bara ett långt ihopsytt band va? Man trär på ringen i ena änden och sen trär man det dubbla bandet över huvudet?
    Smart, men det kan jag göra själv för 20:- Glad 
Svar på tråden Ringen sitter bra på dagen men på kvällarna tight - kan någon lugna mig??