Inlägg från: lurigmumin |Visa alla inlägg
  • lurigmumin

Ringen sitter bra på dagen men på kvällarna tight - kan någon lugna mig??

Grodprinsens brud skrev 2013-01-24 20:03:10 följande:
    Jag har också det problemet =) Ringen sitter nästan för löst en del dagar men om jag glömmer att ta av ringen på kvällen så vaknar jag av ringen sitter åt så det gör ont.. Det är som redan sagts så att fingrarna sväller plus att det kan bero på hur mycket du druckit under dagen då ju mindre du dricker desto mer vatten vill kroppen samla på sig.. 
    Jag har en liten fundering som iofs är lite off-topic. Brukar många sova med ringarna på sig? 
    Förstår att du kanske inte gör det men rent generellt? Och andra smycken som örhängen osv.

Jag sover aldrig med några som helst smycken så det är mest en nyfiken fundering. Ringen tar jag av när jag kommer hem, ibland har jag den på mig hemma men aldrig på natten. 

Mer on-topic till IdaRebecca: Du har redan fått många bra svar men jag vill ju inte bara kapa din tråd :) Det borde inte vara någon svårighet att ta ut en slät ring. Men sitter den bra på dagen så är det kasnke riksabelt att den blir för stor så man tappar den. Jag har själv haft funderingar om min var för liten. Ofta går iaf jag lite upp och ner i vikt och även hur mkt vatten man har i kroppen som någon skrev. 

Nu är det ju vinter så det finns ju en risk att det känns annorlunda i sommar. 
Svar på tråden Ringen sitter bra på dagen men på kvällarna tight - kan någon lugna mig??