• Memsan

Värt att sminka sig hos sminkös/make up artist?

Jag gick faktiskt till the body shop här i Norrköping och berättade vad jag vad ute efter, inget smink med spf, lösögonfransar, retro romantiskt.
    Där hade jag turen att jag fick prata med tjejen jag tillslut anlitade. Tror att jag betalade ca 800 kr (iaf under 1000-lappen) för 2 sminköser som kom hem till mig och sminkade mig och mina tärnor. Dom var nog här i 2 timmar tror jag.
    Jag blev otroligt nöjd med hennes hantverk, det enda som inte höll hela dagen och natten var läppstiftet, men det säger sig självt.
    Hon var riktigt noggrann, höll sig till mina önskemål samtidigt som hon på något magiskt sätt fick min hud att se perfekt ut och kunde undvika att mina ögon rann, vilket dom alltid gör. Sminket höll tillochmed när jag bröt ihop pga andra stressfaktorer 2 min innan vigseln och ingen av gästerna såg att jag hade storbölat.

Tyvärr så blev inte min ena tärna nöjd med hennes sminkning av den andra sminkösen, men det skiter jag i. Hon fick tärnan att se jättefin ut iaf utan att veta varken tärnans hudton eller färger innan.

Och ja, det ingick konsultation innan och den pågick också i några timmar.  (tärnorna var inte med på konsultationen, men hade också fått det om dom inte hade bott 40 mil bort båda 2.)

För att besvara TS. Ja, i mitt fall var det absolut värt det & jag hade lätt anlitat henne igen.

Svar på tråden Värt att sminka sig hos sminkös/make up artist?