Inlägg från: Mette81 |Visa alla inlägg
  • Mette81

Viktstress inför bröllopet... =(

Det här med viktstress och dieter är även något jag drabbades av när vi väl bokat kyrakn (för snart ett år sedan).

Vi fick barn för snart 2 år sedan och grav-kilona var envist kvar (plus en hel hop kilon sedan innan) Men i september bestämd jag mig. Jag gick med i Vikt Väktarna för jag jag behövde hjälp att ta kontroll över mitt liv och mina matvanor. Jag måste säga att jag har även provat flera andra viktminskningsmetoder (LCHF, GI,Cambridge, Nutrilett) utan speciellt imponerande resultat. Minus några kilon och minus massa ork.

Men med Vikt Väktarna har jag upplevt något nytt, någott hållbart!

Med vikt väktarna får man äta allt, men man måste hålla koll på hur mycket man äter och man ska bara äta tills man är mätt. Där finns coacher som ger råd och stöd, svarar på frågor och hjälper till att ändra livsmönstret bit för bit.

Jag har på 16 vecker tappat 18,3 kilo och är snart på min målvikt. Men det är inte det viktigaste för mig. Utan att ha blivit medveten om att man måste ha kontroll på sitt eget liv är jätte viktigt. Jag kan ju säga att det har ändå fuskats en del med både gott och onyttigt.

Jag har dessutom tränat ganska hårt med boxning och styrketräning. Men man kan ALDRIG kompencera en dålig kost med träning men där emot kompensera utebliven träning med god diet och ändå tappa vikt!!

Allt detta trotts att jag är småbarnsmamma coh jobbar heltid. Gäller att lägga pussel med tiden och skippa alla onödiga måsten.

Önskar dig all lycka till!!

Svar på tråden Viktstress inför bröllopet... =(