• Tooie

Viktstress inför bröllopet... =(

Jag har gått ner 22 kg på 4 månader med hjälp av itrim... så visst går det om man vill... att gifta sig är min stora motivation. Att se vacker ut på min bröllpsdag... alltså jag ska känna mig vacker. Och det kan jag bara göra om jag tappar mina kilon. jag har ca 15 kilo kvar att gå ner till den 1:a juni.. och jag kommer att klara det. Jag ska också ut och springa i vår och jag hatar att springa.... ska dra med min son på ett år i barnvagnen så det är bara att köra!

Mitt tips är att ta bort allt socker från kosten... fikabröd och allt onyttigt. jobbigt första veckan.. sen går det av bara farten. du blir piggare av det....

kämpa kämpa... du fixar det! 

• Tooie
    Anonym (anti diet) skrev 2013-01-29 18:02:49 följande:
    Vet att många som kör på diverse dieter uppnår resultat men det kan faktiskt vara farligt för hjärt/lungor/njurar och lever och de flesta studier tyder på att man ofta (inte alltid) gå upp det man gått ner och lite till.

Satsa på att äta mindre portioner, minska på sockret och äta alla kostgrupper fast i mindre mängder och röra på sig. Promenader och jogging med barnvagn. Alla typer av vardagsmotion är toppen! 

Kanske det finns ett gym där barnet kan vara med på filt när du tränar?  

Lycka till! Kram 
    Att man går upp igen betyder oftast att man inte ändrat sina vanor.. utan man börjar äta som man gjorde innan dieten.. så klart går du upp igen. Det handlar om att du måste byta livsstil... motion och bättre matvanor. Och det gäller ju resten av livet. Sunt förnuft räcker gott... :)
  • Tooie

Hur många gånger äter du om dagen?? för att kroppen ska förbränna bör du äta i alla fall 4 gånger om dagen...  för annars tror kroppen att du svälter. och givetvis måste du äta bra mat. Jag skulle rekomendera mycket proteiner och grönsaker...
    för du verkar ju hålla i gång kroppen rätt bra ändå...  

• Tooie

Då äter du fel saker... :( tro mig jag har också varit sockerberoende och jag älskar mat och godsaker fortfarande. .. Men jag antar att jag verkligen är hård mot mig själv och det ger resultat. Vill man verkligen något så går det... Kram på dej!!

Svar på tråden Viktstress inför bröllopet... =(