Chicita skrev 2013-01-30 21:09:24 följande:
Det är ju bra att du vet det... Synd bara att det inte är så
![Flört Flört](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Jag skulle väldigt gärna träna för att må bättre (inte för att vara snygg och smal, utan för att känna mig starkare).
Men det går inte, och det är inte för att jag inte har hittat rätt träningsform.
Men vem vet... mina läkare kanske har fel? Det kanske inte är skadligt för mig med styrketräning eller att ut och springa, cykla osv...
Det kanske var fel att be mig sluta med de träningsformer jag höll på med för att jag skulle slippa hamna i rullstol eller behöva steloperera axlarna...
Jag skulle kunna svälta mig smal om det var vad jag var ute efter. Men jag har hellre några kilon för mycket och att kroppen mår så bra den kan (att alla värden är bra osv) än att jag förstör den ända hälsa jag har kvar...
Såna här kommentarer kan göra mig rätt arg för att dom är inte genomtänkta.
Det är precis sånt man får höra bakom ryggen när dom där vältränade smala personerna står och pratar om "tjockisen".
Alla som är friska kanske kan om dom vill.
Men alla är inte friska. Och alla är inte tjocka pga att dom inte orkar träna eller äter godis hela dagarna.
Och där är väl ungefär där jag sätter punkt
Alla kan om de vill, utifrån sina egna förutsättningar!
Känn dig inte dum som inte kan träna. Och promenader är ju träning det också. Och jag håller med, jag väger hellre lite för mycket än tränar som en galning och bantar mig smal och knäpp. (för jag blir knäpp om jag inte äter ordentligt).
De som pratar om tjockisar kan dra nånstans, för de har antagligen inte varit i samma sits!
Kramar