• Emmeli

Kan man skriva så här?

Tycker det är jättesvårt att veta hur man ska skriva, men det här är vad jag lyckats åstadkomma:

(Dubbelvikt inbjudan, så när man öppnar det står det en formulering om varför vi tar kuvertavgift på vänster sida).

Välkomna på vårt bröllop! 

Våra namn
    och
    Våra namn

Lördag den 20:de juli
    Kl 16.00 i *****

Efteråt firar vi med middag, underhållning och fest på *****. 
    Adress.
    Eftersom alkohol serveras vill vi därför att det är barnfritt. 
    Klädsel: Festligt
    När baren öppnar kan ni köpa alkohol till ett billigt självkostnadspris.

Svar senast den 1:a juli.
    Mitt namn och nummer och mail.
    Sambons namn och nummer

Säg ärligt. Ska man skriva tex något annat istället för "välkomna på vårt bröllop!" ? Typ Välkommen till vårt bröllop.. Ja, ni förstår. Leta alla små (och givetvis stora) fel som finns, granska och skriv! :)

• Svar på tråden Kan man skriva så här?
  • Emmeli
    kramen skrev 2013-01-29 13:24:33 följande:
    Klädkoden kan tolkas på många sätt, tips är att använda vedertagna så folk kan slå upp, lika för alla :) Kan tycka det är fint att skriva "vi gifter oss !" Lycka till!
    Jo, men klädsel är helt valfritt, därför vi tänkte att "festligt" duger bra så ingen känner sig tvingad att ha något speciellt.. :)

Tack för dina synpunkter! 
  • Emmeli

Jo, "Vi gifter oss" känns faktiskt bättre!
    Se vilken tur att jag dubbelkollade med er ;) 

• Emmeli
    Sailergirl skrev 2013-01-29 17:01:33 följande:
    "Eftersom alkohol serveras vill vi därför att det är barnfritt." - Känns lite som att "Eftersom" och "Därför" blir lite dubbelt. Du kan istället skriva något i stil med: Eftersom alkohol serveras väljer vi att ha ett barnfritt bröllop, eller Eftersom alkohol serveras vill vi att bröllopet ska vara barnfritt.........

Lycka till!
    I slutänden är det nog inte så många som funderar på hur ni egentligen har formulerat er =)
    Vi valde klädkod kavaj eftersom vi tänkte att det då är väldigt fritt att välja vad man ska ha på sig, men inget överdrivet avancerat krävs. 
    Bra tilltänkt där!
    Har ändrat.. :)

Däremot står jag fast vid "klädsel: festligt". Det passar våra familjer och vänner bäst :)
    130810 skrev 2013-01-29 20:51:29 följande:
    Liten detalj men man skriver 20:e och inte 20:de
     Oj, visste jag inte alls! 
    Känns jättekonstigt att bara skriva med ett e, men det ska justeras :)
    Tack! 
Svar på tråden Kan man skriva så här?