Inlägg från: FruForsmark |Visa alla inlägg
  • FruForsmark

Frackbröllop TACKA ja eller NEJ?

Yes. det är kul att få damma av balklänningen och se mannen i pingvinmundering :). Men jag tycker också inställningen till den sortens bröllop beror lite på bröllopets karaktär. Jag tycker frack hör hemma på bröllop som hålls i slott eller på herrgård och dylikt. Jag hade inte blivit så glad om klädkoden var frack och festen hölls i en hembygdsgård/bygdegård. Det blir liksom fel

• FruForsmark
    daniiel skrev 2013-01-31 12:53:00 följande:
    Och jag vet inte vad en "vanlig" klänning kostar där du handlar, men det är svårt att komma undan billigare än kring 700-1500kr ändå, även om man köper tex en kinaklänning. Ja, nog finns det klänningar för 200-300kr på Ebay, jag vet. Sedan är det ju frågan om vad mer man ska spendera pengar på, tex eventuell resa. Många bäckar små ;P

Går gör det. Jag var på ett pampigt frackbröllop där iaf tre tjejer hade HM klänningar (långa klänningar i chiffong). Bla en gammelrosa som var väldigt fin (500 kr). Det är svårare för killarna.

• FruForsmark

Jag tycker det främst ar mannens mundering som är mest påkostad. Frack, frackskjorta och lackskor...

• FruForsmark
    daniiel skrev 2013-02-01 13:27:07 följande:
    Klart det går, det mesta går bara man lägger manken till. Det är det jag menar, att beroende på vem som skulle gifta sig, hur vår ekonomi såg ut just då, om vi skulle bli tvugna att resa också osv, så skulle vi anstränga oss olika mkt. Saken är dock den att jag skulle aldrig spendera 500kr på en klänning heller, då jag tycker det är alldeles för dyrt, speciellt för ett plagg jag aldrig kommer använda :P Men alla är ju olika.

Men ja, det är svårare för killarna. Det håller jag definitivt med om.
    Nej, det är aldrig kul att köpa något man bara har en gång oavsett pris. I det här fallet så hade jag suktat över den HM klänningen tidigare och vet en massa fester såsom midsommar jag hade kunnat använda den och även tänkt ha den som tärnklänning, men helt slutsåld. Så jag tyckte det var fantastiskt att se att den funkade så bra på ett stort frackbröllop :P. Som du säger, mycket som kan kosta på vid ett bröllop. Resa, gåva, ev övernattning och klädsel.. och sedan kan man ju inte utesluta att man blir bjuden på fler bröllop samma år...
  • FruForsmark
    daniiel skrev 2013-02-01 13:49:17 följande:
    Precis, så därför tycker jag det är lite svårt att bara allmänt svara ja eller nej på frågan om man skulle komma på ett frackbröllop. Det är så många faktorer att räkna in, annat än bara klädseln :)
    Sant. Det är olika från person till person hur man resonerar. I mitt fall svarar jag ändå "ja" direkt ;) jag går nog oavsett (om det inte är något med bröllopet som skulle reta gallfeber på mig :) )
Svar på tråden Frackbröllop TACKA ja eller NEJ?