Kan man ange dresskod "SOMMARFIN"
Fjärilen skrev 2013-04-11 17:34:33 följande:
Jag har fått en inbjudan med klädkod sommarfin, får jag ha på mig en svart klänning?Skulle jag få en inbjudan med Sommarfin skulle jag nog inte ta på mig svart, men det är för att jag ofta har färgglada kläder på mig så svart är inte naturligt för mig. Men om jag enbart har svarta kläder i garderoben, kan väl det också gå som sommarfin, men kanske kan man "klä ner" den lite med lite färgglada "somriga" detaljer. En svart bomullsklänning är ju lite mer avslappand än en svart cocktailklänning i siden...Av koden sommarfin får jag direkt en känsla av ett lite mer avslappnat bröllop...
Sätter man en rätt fri klädkod blir det väl att folk kommer därefter. Jag skulle nog klä mig som om jag gick på en fest en varm sommardag och därav skulle jag nog personligen inte välja svart. Men som sagt, alla har ju olika smaker och stilar... helt enkelt så tror jag inte att svart är bannlyst på ett bröllop med kod sommarfin:)
Tänkte bara att jag ger min åsikt...som sagt verkar det ju finnas många olika idéer om vad just sommarfin är.