• TheD

Kan man ange dresskod "SOMMARFIN"

Klart att ni kan ange den "klädkoden" men problemet är hur den tolkas då det inte är en riktig klädkod. Ena släkten tycker att sommarfin är jeans & vit t-shirt och den andra släkten kommer i skjorta, kavaj och ett par tunnare byxor.... Ser inte ut som om det är samma fest sällskapen ska till ;) Jag anser inte att man har jeans oavsett klädangivelse, inte ens om någon skriver "valfritt"..... Om brudparet skulle köra på stilen jeans & t-shirt så har släkten skjorta & kavaj finare klädsel ;)

• TheD

Jag gillar klänningen. Du kan ha en finare kofta till den t.ex. eller en kavaj.

:)

majjja skrev 2013-04-11 15:54:12 följande:

• TheD
    Fjärilen skrev 2013-04-11 17:34:33 följande:
    Jag har fått en inbjudan med klädkod sommarfin, får jag ha på mig en svart klänning?
    Jag tycker det och jag skulle lätt kunna komma i svart klänning :) Här är det din tolkning av sommarfin som gäller eftersom brudparet inte har gett er detaljer... Svart är snyggt!
  • TheD
    Red Lion skrev 2013-04-11 20:44:53 följande:
    Men svart ska man väl inte ha på bröllop? Det räknas ju som sorgfärg. Svart och vitt är ju färgerna man ska undvika, traditionellt och enligt bl.a. Magdalena Ribbing. Nuförtiden måste man ju inte ha svart på begravning så det kanske luckras upp lite men har det verkligen gått så långt än att de tär ok på bröllop? Skulle nog tycka det var lite underligt om nån kom i svart på mitt bröllop... (Svart kavaj eller kofta till klädseln undanräknat).

Det är väl klart att man kan ha svart! Det är ingen sorgfärg.... Svart är en färg som alla andra. Det är personen i kläderna som gäller så att säga.

• TheD
    Fjärilen skrev 2013-04-12 08:05:17 följande:
    Men om Sommarfin inte är en "riktig" klädkod, så behöver man väl inte bry sig om vad etiketten säger? För då har ju brudparet redan undgått etiketten.
    Hehe
Svar på tråden Kan man ange dresskod "SOMMARFIN"