• Annamolly

Skicka "save the date" - kort via Facebook?!?!

johannaochdennis skrev 2013-02-02 19:01:05 följande:
    Halloj! Nu står jag och stampar vid ett litet dilemma.. Vi hade inte tänkt skicka ut save the date - kort. Men nu blir jag ändå lite småstressad. Vi gifter oss 20 juli och det är först nu jag inser att det är mitt i semestern, som folk planerar NU!!! Så nu fick jag genast en uns panik, även fast djungeltelegrafen gått om att vi ska gifta oss, så vet ju inte alla klart vilka som får komma... Så nu till min fråga, vad ni tycker! Ska jag fixa ihop något fint kort på nätet och skicka via Facebook? Eller ska jag försöka få beställt det via vistaprint, eller liknande och skocka via post?! Det kan ju dröja några veckor... Alla åsikter är välkomna! :))
    Nej jag tycker inte det funkar, darfor att man far sa manga halvhjartade inbjudningar av folk man knappt kanner genom facebook att jag knappt tar sadant pa allvar langre. Folk bjuder in alla sina facebook vanner till sin fodelseagsfest, till exempel, men om alla kom skulle dom ju inte ens fa plats hemma. 

Sedan kan man ofta se saker man inte ar inbjuden till som "suggested events" och dar kan man till och med kommentera  och tacka ja/nej, om dom inte gjort sitt event hemligt eller exklusivt. Sa akta er for att en massa oinbjudna som har gemensamma vanner ser det, for ibland ar det oklart vilka events man ar bjuden till och inte.

2013.06.22 Samos, Grekland
Svar på tråden Skicka "save the date" - kort via Facebook?!?!