Vart ska ni/åkte ni på smekmånad?
Hej blivande brudar! (och brudgummar)
Vill bara tipsa om en sak, och det är att ta några dagar direkt efter bröllopet som ni gör något speciellt av, bara ni två. En del åker ju direkt på bröllopsresa, men det är även många som väntar några veckor eller ibland månader (så gjorde vi) innan de åker iväg på smekmånad och då har liksom känslan av att vara nygift hunnit lägga sig känner jag. Så för vår del, eftersom vi åkte på vår bröllopsresa 2,5 månader efter bröllopet, var det fantastiskt skönt att ändå ha en liten mini-moon planerad direkt efter bröllopet. En så enkel grej som att tillbringa två dagar och en hotellnatt i en annan stad, med nöjen, restauranger och shopping men framför allt tid till att smälta bröllopet och njuta av att vara nygifta - det kändes som en lyx just då!
Så det jag vill säga är väl bara att OM ni bokar er drömresa flera månader efter bröllopet, se ändå till att ha ordentligt med tid för varandra och kanske ta några extra dagar ledigt efter att ni gifter er. Den tiden upplevde jag som magisk och vi var som i en bubbla de första dagarna.