Inlägg från: Lislj |Visa alla inlägg
  • Lislj

Bröllop 2015

Här har vi en till som ska gifta sig sommaren 2015! Förhoppningsvis i Juni! Är av samma anledning som många andra kan jag tänka mig :) Spara pengar! plus att jag och mannen tyckte att de var lite för tidigt om ett år! Har ni börjat planera vart bröllopen ska äga rum? :) 

• Lislj

Haha va snabba alla är med att fixa grejer!! Duktiga ni! Jag och mannen bestämde oss för tre veckor sen att det blir bröllop om två år :) Dock har jag redan hunnit fixa en inspirationsblogg med bröllopidéer, haha. Märker själv att jag har en väldigt dyr smak när det gäller bröllopsklänningar.. kommer inte bli en billig en, dock har min kära mor lovat att betala den för att hon är missnöjd med sin egen. Man kan ju undra hur mycket hon är villig att betala! 

Vi planerar oss att gifta oss på Gotland i Lau kyrka :) Jag har varit där sen barnsben och vi var där förra året och rekade lite kyrkor!

Här är bloggen! http://sansad.devote.se/ 

• Lislj

Haha ja precis. Tar absolut ingen tid från plugget över huvudtaget! ;) Skriver uppsats nu så det är MYCKET lätt att sväva iväg på att hitta bröllopsinpiration ;) 

• Lislj

Vi har också tänkt på att ha trerätters middag. Som sagt dyrare men "snyggare"! Vi försöker göra det lite strategist med att gifta oss på Gotland (Stockholmstjej). Man får liksom dit de man verkligen vill ha där för att de tycker att det är värt det medan dom som måste tvunget måste bjuda (jag har ganska många sådana i min familj) kanske inte kommer för att de inte tycker att det är värt det! Har inte räknat på hur många vi vill ha till bröllopet men det blir väl runt 50 pers kanske. 
    Min gudmor har hus ganska nära där vi vill ha mottagningen så jag hoppas lite på att min mor och min gudmor (och kanske svärmor är med på ett hörn) kan laga maten! Mamma och min gudmor har redan gått med på att baka tårtan! Så förhppningsvis kan man spara in lite pengar så :)

Svar på tråden Bröllop 2015