Artemiss skrev 2013-05-30 09:23:15 följande:
Vi tänker oss att vi ska ha en buffé. Mannen är ganska stor i maten så det känns som det lättaste sättet att lösa det problemet. Förhoppningsvis kommer vi kunna fixa det mesta privat. Mammas man är kock så jag hoppas på att kunna använda hans kontakter lite. ;)
Jag tycker att det är jättesvårt för vart man ska dra gränsen när det gäller släktingar. Jag vet ju vilka vi vill bjuda för vår skull men man vill ju inte starta en släktfejd bara för att man inte bjuder de andra. T.ex. en faster med familj som vi träffade mycket när jag var yngre men som jag nu inte träffat på ett par år. De är ändå trevliga men jag vet inte riktigt. Yngste sonen ska ta studenten nästa år så jag ska nog vara lite slug och avvakta om vi blir bjudna till det. Ojdå, nu känner jag mig lite som en evil bitch.
Härligt med Grekland! :)
Jag förstår dig helt och håller! Håller med, avvakta och se ifall ni blir bjudna till studentfirandet.
Man får vara lite elak tycker jag, speciellt när man kommer att lägga runt 1000kr/pers. Det är klart att man skulle vilja bjuda in alla men man måste tyvärr dra gränsen.
Kommer ni ha +1? alltså får era gäster ta med en date?
Vi känner att vi vill endast ha folk vi känner men vi känner massa par, ska man då inte låta våra "singel"-gäster ta med någon? Låt säga att dom är i ett förhållande men att varken jag eller fästmannen har träffat den "nya".
Är lite kluven! Några tips?