jeanettejohansson skrev 2013-05-27 20:53:15 följande:
Har han äntligen svarat ja :)! Grattis! Vet att du väntat ett tag på rätt svar :)
nej gud nej. haha. men jag frågade bara om han kunde tänka sig det och han sa ok. men han vill inte gifta sig än nej.. tyvärr.. ska fråga ORDENTLIGT och på ALLVAR (andra försöket) nästa vår.. om jag orkar vänta tills dess. :P
Artemiss skrev 2013-05-27 20:54:20 följande:
Jo, man kanske ska ta och fundera över vad de faktiskt är bra på och locka fram det. Men jag tror att han kanske tycker att det är väl tidigt än, kanske efter sommaren om vi bestämmer någon plats så att det blir mer "på riktigt". Senaste "bröllopskonversationen" gick ut på att han tyckte vi kunde hoppa över lite av sparandet så att han kan köpa det nya xboxet istället, jag bara "whaaaaat?!", kom ändå överens om att han nog hinner spara ihop till det ändå eftersom det kommer i november eller nåt. Han kanske inte är så pjåkig på att planera i förtid trots allt... :)
Jag har verkligen inte koll på blommor så där kommer jag nog att ta hjälp av någon så småningom. Men kallor var ju fint, och så hittade jag prärieklockor också. Jag tänker mig typ en vitgrön bollbukett med lite släp eller hur man ska förklara det. Är nog ganska klassiskt men klänningen är inte utsmyckad med massa pärlor eller broderier och sånt så då tänker jag att buketten kan ta lite större plats och så får jag in lite mer vitt då också. Kanske nåt sånt :)
Jag tänker mig nog ändå ha vita finskor om de sticker ut lite ibland, plus att jag skulle känna mig finare då. Men vill inte ha någon hög klack, är ganska lång i vilket fall så det behövs liksom inte (och man ser ju ändå inte om benen blir snyggare ;) ). Kanske en låg korkklack eller så vore bra, har ett par sandaletter med just kork och det är lite mjukt och väldigt bekvämt tycker jag! Sen har min mamma sagt att dansskor är bekväma också men såna har jag aldrig provat.
mmm.. dom kan förvåna en ibland. ska föreslå, om han svarar ja, om vi kan ha höst/skogstema. för ja vet han gillar skog och sånt. och jag gillar tanken på höstens färger. och då kanske han kan komma med bra förslag om dekorationer och sånt. :)
nja. blommor är inte jag heller skitbra på, men några kan jag. är intresserad av trädgård och håller på att "renovera" mina rabatter allt eftersom... men brudbuketten det ska jag hädanefter SKITA i, för det är min karls uppgift. :P det har han även uttryckligen sagt, att nämner jag brudbuketten igen blir det inget. tuffa tag. haha
hm. tja jag har då inget emot om jag har låga tygskor eller vita stövlar hehe. bara det ser snyggt ut OCH jag kan gå och stå i dom en hel dag. har ett par skor som jag älskar. kan gå i dom i några fler timmar än andra skor, men dom är svart tyvärr... ångrar än idag att jag inte köpte dom vit så kunde jag ha dom till studenten.. menmen..