filibustern skrev 2013-05-27 18:48:08 följande:
inte då. har gjort några skisser i paint på några förslag till modeller redan. :P bröllopsklänningen skaffade jag 2011 tro ja. men de var för att vi hade börjat planera på riktigt, men så ångra karln sej.. men klänningen är checkad :P
Det var bra att du kom med paint-tipset. Så hade jag att göra idag också. ;) Det blir ju kanske inte världssnyggast (inte när jag gör det iaf) men det är bättre än att bara föreställa sig hur det ska se ut. Annars har jag mest varit på stämpeljakt idag. Tänkte att det vore fint med ett monogram att embossa men det som jag har hittat hittills kostar 400 kr och det känns lite mycket för en grej som nog bara kommer användas den dagen (tja allting är ju relativt men det är ingen klänning vi snackar om). Så jag tänkte då att istället kanske man kan hitta fina bokstäver och göra sitt eget monogram med men jag hittade inga fina, bara väldigt raka och enkla modeller. Någon annan som känner till något tjusigt? Kom också över en sida där de förklarade hur man gör egna stämplar, det kanske kan vara ett alternativ. Någon som har erfarenhet? Känns kanske lite svårt att få till det bra men å andra sidan har jag ju lång tid på mig att öva. :)
Kissekatten skrev 2013-05-28 10:53:45 följande:
Här är en student till som planerar att gifta sig sommaren 2015
Då har min sambo jobbat två år efter sina studier och jag kommer att ha jobbat ett år. För mig är det viktigt att ha pluggat klart innan bröllopet och så kanske ekonomin är lite bättre...
Jag förstår ditt tänk, men jag orkar inte vänta så länge! ;)
Ekonomin hade helt klart varit en lättare nöt, men sambon jobbar iaf så det funkar ju. Har ni några preliminära budgetplaner eller så än? Jag vet inte riktigt om det är realistiskt men jag skulle bli väldigt glad om vi kunde hålla oss till ca 50 000, tänker bjuda runt 65 personer. Så lite billiga men bra lösningar vore ju inte helt fel. :)