Inlägg från: Mariaa |Visa alla inlägg
  • Mariaa

Bröllop 2015

LillaPyret skrev 2013-04-27 13:24:39 följande:
    Stort grattis och välkommen!!!! Skål 
    Visst känns det härligt?! Solig
    rosemarypatrik skrev 2013-04-26 23:38:41 följande:
    Får man fråga vad det är för diagnos? Glad
  • Mariaa
    Tänk att om 2 månader, 2 veckor och 2 dagar så förlovar vi oss!!! Hjärta  Hjärta  Hjärta  

Det känns som att jag fyller den här tråden med en massa inlägg om onödiga saker, haha.
    Ni får säga åt mig om jag blir för tjatig! Skrattande
  • Mariaa

Nu börjar jag fundera över vårt datum igen.. *Jag borde ha förbud mot att tänka!*

Det verkar som att vårt bröllopsdatum 6/6 inte fungerar så bra ihop med dom platser vi vill åka på bröllopsresa på så jag funderar om vi inte ska köra på ett av dom datum som vi strök (Fre 15/5)..

Tog upp det med min blivande nyss och han såg nästan lite belåten ut.. Hm.. Han föreslog det datumet redan från början bara för att det låter så roligt med 150515. Han har någon konstig platonisk fetish för det där med "roliga" datum.. :-P

• Mariaa
    Jossen skrev 2013-04-28 12:49:55 följande:
    Va roligt!!! Skrattande Vi köpte hus förra våren och det är underbart! Jag håller min ena tumme för att ni får det!! (Läste i ett bröllopsskrock förut att det betyder otur om man håller båda tummarna) 

Haha, vi är snarare hopplösa med våra datum! Flört 
    Jag avundas er som kan använda ert årsdatum. Vi ska förlova oss nu den 14/7 för det är vår halvårsdag och det optimala hade varit att gifta sig på samma datum 2 år efter men ingen av oss vill gifta oss på en tisdag så vi hoppar det. Obestämd  Nåja, vi har ju ett favoritdatum och sen har vi 2 extra favoriter så vi för väll så hur många gånger till jag kommer att vela innan det blri spikat. (Fast vi redan egentligens pikat ett datum)

Lika bra att ni börjar kolla in saker nu även om det är 2016 som är ert år. Hellre planera i god tid än att stå med byxorna nere den dagen ni gifter er! Skrattande
  • Mariaa

Men hur skriver jag?! Jag skulle skriva:

Nåja, vi har ju ett favoritdatum och sen har vi 2 extra favoriter så vi FÅR väll SE hur många gånger till jag kommer att vela innan det blir spikat. (Fast vi redan egentligen har spikat ett datum)

• Mariaa
    rosemarypatrik skrev 2013-04-28 21:51:21 följande:
    Det är ju på min namnsdag ha ha ha ha ha
    Men det är ju nästan ödet då!
    Hej Sofia, Sofie eller Sonja!! Solig
  • Mariaa
    rosemarypatrik skrev 2013-04-28 21:49:15 följande:
    Ja, vi hade rätt stormigt också. för mig var det när han skällde ut mig när jag låg i en febertopp att alla orkar att städa fast det är sjuka osv och sen slängde ur sig att han blev slagen med en spik i skulle han göra detsamma på mig? och att han kunde gräva en grop i trädgården så kunde jag lägga mig där, efter det började jag planera min flykt med min dotter, jag blir sjuk av oro när hon är hos honom för jag vet hur mycket han skrämmer henne, vi ligger i vårdnadstvist. Jag är så glad för min nya kärlek. En som äntligen förstår mig. Vi har i stort sett samma diagnos, Aspberger
    *Ryser* Usch, så fruktansvärt hemskt för er! Hjärta  Aaah, asperger vet jag vad det är och vilken tur att ni har samma diagnos för du förtjänar att vara med någon som förstår din känslighet och hur du komunicerar. {#emotions_dlg.flower}
  • Mariaa
    rosemarypatrik skrev 2013-04-29 01:01:30 följande:
    Händer mycket den dagen. Min brorsdotter är även född på denna dag.
    Det är ett gyllene datum med andra ord då! Flört 
    rosemarypatrik skrev 2013-04-29 01:04:55 följande:
    Ja, det är inte kul alls, fick reda på att min ex-make i år haft 3 ryggskott, fortsätter han så, kommer han aldrig kunna ta hand om vår dotter, för då blir han ju sängliggandes. Men bråka med myndigheter på annan ort är svårt, men jag kämpar. vår dotter har autism, vilket gör att jag har enklare att förstå henne, tycker i alla fall jag. Ja, det är bra men det är inte alltid bra, för han tolkar ibland saker fel och känner sig som han är ivägen, jag hoppas det ger med sig ju mer tiden går
    Nä, men du är en stark kvinna så det fixar du! Att bryta upp från en riktigt dålig relation när man har barn visar på verklig styrka! Skål
  • Mariaa

I morgon får vi hem ringmåtten så vi kan beställa våra underbara förlovningsringar!!  Solig

Min underbart vackra drömring! Hjärta

Jimmy föll hårt för Schalins Glaciär 237-6!
  • Mariaa

Idag har jag sprungit 5 vänder till postlådan bara för att konstatera att brevbäraren inte har varit här ännu.. Det är otroligt jobbigt att vänta på våra ringmått som butiken skickade med post som ska komma fram idag! Tungan ute

Jag känner mig som en otålig 5 åring ska ni veta!! Skäms

• Mariaa

Det här måste ju vara världens fiffigaste ringmått! Skrattande

Jag skakade så mycket på handen att jag var tvungen att sätta den mot nånting för handen blev bara suddig på alla andra kort. Skäms 

Jimmy har börjat fundera om han ska ha en annan ring än den han först föll för men nu är min beställt!! Solig
  • Mariaa
    Asmar skrev 2013-04-30 22:18:29 följande:

Wow, Jag är väldigt imponerad av att ni planerar så långt i förväg. Men bröllopsdagen kommer gå så snabbt, det gjorde det för mig så jag tyckte ett års planering var så länge... Nu känns det som om jag vill gifta mig flera gånger om.

Vill jätte gärna exempelvis ordna med en fest till när vi fyller 5 eller 10 år men min man tycker det är bara dyrt och vill helst resa för pengarna...

Det jag lärt mig av tidigare giftermål att man kan aldrig börja för tidigt. Solig 
    Fast jag tror det flesta av oss bara drömmer just nu och försöker komma på hur stor budgeten ska vara så att man vet hur mycket man måste spara. Skrattande

Äsch, säg åt din make att ni borde förnya löftena 2015 och sen fira det med en resa! Flört
Svar på tråden Bröllop 2015