Bröllop 2015
Nu har jag föresten också fått tag i tapet, så ska vika lite kuvert och se om det blir bra. :)
Nu har jag föresten också fått tag i tapet, så ska vika lite kuvert och se om det blir bra. :)
Närå, du gör det bara lättare för honom. Han slipper ta ett beslut. :) Jag är helt för att man ska göra saker tillsammans, men vissa saker behöver man "bestämma åt dem". Precis som att sambo bestämmer saker "åt mig" ibland.
Ha olika tapeter? Så tänkte jag höra! Kanske fyra, fem av denna tapeten, sedan fyra, fem av en annan och så vidare.
Då är det bara att säga vad du känner. Plus att det ger ju juridiska fördelar att vara gift. Är han den praktiskt lagda typen så kan du ju kanske "locka" med det.
Säg typ.. "Hörru, nu har vi varit tillsammans i 8 år. Jag vill gifta mig, så nu tycker jag att vi tar tag i saken och gör det 2015 när vi har 10 års-jubileum. Du får gärna fundera på om det är någon månad eller något datum du gillar bäst."
Grattis och välkommen till tråden på riktigt, då?
Ja, om han hade funderat på att fria så.. :)
Välkommen Lindijoo!
Välkommen lawendel!
Vi har en budget på 20.000 till 25.000 kronor, på ungefär 50 gäster. Och Lindijoo, håller helt med att det är bättre att köpa saker då och då istället för en klumpshopping! Då kan man ju passa på när det är rea och så. :)
För övrigt hade det varit roligt om man kunde få in alla tilltänkta datum i trådstarten, men det verkar bara TS kunna lägga till..
Om ingen har något emot det så startar jag en ny tråd om bröllop 2015. TS verkar inte hänga här i o m att de har flyttat fram sitt år till 2018. :)
Done! :)