Bröllop 27 juli 2013
HubbaBubba- jätte kul med manliug solist! Känns absolut lite annorlunda, tycker ivf jag. Vad ska ha sjunga?jonsar02- jätte söta muggar!
CoG- åh va kul att det blev bra med klänningen! Å att din mamma kunde hjälpa dig!
Idag har vi träffat kantorn i kyrkan :). Hon spelade flera olika in- och utgångsmarcher så vi fick välja vad vi ville ha. Till ingång blev det Mendelssohns brudmarch och till utgången blir det bröllopsmarsch från delsbo. Var så himla kul att bestämma musiken och vi fick även testa att gå in och ut med musik :D. Känndes så himla mysigt, tänk det är bara 41 dagar kvar! Typ en månad!!
Även vår solist provsjöng, blev så himla vackert blev nästan tårögd!! Hehe
Min farmor (från chile) har sytt min slöja!!! Fick bilder idag den e så fin!! Å 4 meter lång!! Känns så himla fint dels får jag en bit från chile och plus att farmor själv sytt den känns så underbart!! :D
Idag har vi provdukat :). Blev ganska bra. Ska ha riktiga blommor till bordsarrangemangen bara.
Vi träffade vår präst i fredags. jätte kul faktiskt! Fick lite bra tips och en genomgång hur allt går till, vems namn först osv. Vi valde att ha mitt namn först, vilket inte hör till vanligheterna men men :). Sen fick vi öva på att säga löftena och byta ringar :), hehe de var riktigt kul, och även om vi stod hemme i mina föäldrars kök så känndes det så speciellt!! :D. Det blir även ett genrep i kyrkan precis före vigslen och med alla där (bestman å tärnor, å pappa som ska leda fram mig).
Håller med er andra, ja känner mig mycket lugn. Ända e att ja hela tiden undrar om, ja glömt något, men va gör de? Ja blir ju gift ändå :).
Jag blir jätte glad om de e fint väder, men skulle de regna så e de så, då löser vi de oxo.
Annars har ja fått 6 st som avbokat i sista sekund, fick reda på det igår. Blev jätte ledsen å började gråta. Men idag blev de nya tag. Ändrade om i bordsplacering och festprogram. På förmiddagen for sen jag och två av mina tärnor för att fixa naglarna. Var väldigt mysigt om än så varmt!
Här e resultatet på mina naglar:
Caketoppern :P