Fixelady skrev 2013-04-03 23:18:50 följande:
Här är en till som ska gifta sig den 27 juli =)
Vi har precis fått hem inbjudningarna så de ska ut nu i veckan. De är ganska speciella så det ska bli kul att höra reaktionerna på dem.
Idawahlin - Vi gifter oss också i Halmstad! På en strand på Vita Bandet för att vara exakt =)
Vi ska gifta oss borgligt och när jag ringde och bokade vigselförrättare i januari så sa de att jag skulle höra av mig i maj igen för att få veta vem jag kommer få. Men jag börjar bli så nojig över det. Tänkt om den som blir vald inte alls vill åka ut till en strand och viga oss. Eller inte alls är intresserad av att säga lite mer än bara det korta vanliga som de måste säga.
Då känns det ju som att maj är i senaste laget för att komma på en plan B. Eller vad säger ni? Kan jag ringa till rådhuset igen och fråga mer?
Har du en bild på inbjudningarna? Jag blev så nyfiken när du skrev att de var speciella.
I vår kommun så ser de till att det finns en vigselförättare om man ska vigas i rådhuset. Om man ska vigas på annan plats, som vi ska, så ska man själv ringa runt och fråga om förättaren kan. Vi ringde runt och bokade en vigselförättare som kunde tänka sig att viga oss stranden.
Det verkar som att er kommun har ett lite annat upplägg men är du orolig så ring och prata med kommunen/länsstyrelsen. Jag har ringt samordnaren på kommunen flera gånger med frågor om vigseln, vittnen m.m. så ring och fråga hur det blir!!! Stilla din oro.