Inlägg från: Oskarsdotter |Visa alla inlägg
  • Oskarsdotter

Ingen vett och etikett öht! Tappade hakan i golvet

Jag förstår dig, om det första du skriver är att du vill hålla den hemlig så får ju hon resperktera det när det endast gäller att man är kräsen. Allergier och t ex diabetes får man ha an annan översyn med. Då tycker jag hon kan ta med sig 5 bananer om hon är orolig för att bli hungrig. Och äta dom kan man göra i skymundan och man inte vill visa det.

Jag är också kock, och jag träffar ju också en hel del intressanta (idioter) männisor varje dag, så vi har väl även en annan inställing och insyn på sådant här.

Nej, man väljer inte vad man tycker om, och man är inte bortskämd för att man är kräsen, men har man problem med det tycker jag man får ta hand om det själv, och inte lägga över det på festfixarna/värdarna.

Lycka till!

• Oskarsdotter
    daniiel skrev 2013-02-07 17:34:47 följande:
    Så, dessa idioter som du kallar dom, är det människor som är kräsna menar du?

Och vart i TS har hon, vännens fru, lagt över det på brudparet? Att lägga över det på brudparet vore väl att säga att man vill (eller kräver) att brudparet ska ordna annan mat för att hon inte tycker om. Att fråga om det kommer serveras vickning, och vad, är ju bara för att enklare kunna ta ställning till om man ska ta med något eget. Det är inte på något sätt att lägga över det på brudparet.

Nej, idioter i allmänhet, som inte försår hyffs. Som inte tänker på någon annan än sig själv.

Jag är själv VÄLDIGT kräsen, äter bara kalla räkor, inte varma, avskyr färsk tomat, men älskar allt som har med tomatsås/soppa etc. Äter bara stekt vit fisk. Är den kokt rör jag den inte. Och det är mitt val, och med tanke på att jag vet att jag är sådan får jag ha en plan B. Jag hade också frågat brudparet, men vill dom hålla det hemligt får jag acceptera det.

Nej, jag menade inte i just detta fallet om att lägga över på brudparet, utan rent allmänt om kräsna människor som gör det.

Mina bästa vänner gifte sig i sommar, och dom hade silltårta som förrätt. Jag OCH min blivande man AVSKYR sill, och det visste som 1 år innan dom gifte sig när dom berättade vad det skulle bli för mat. Men vi bad inte om något annan för att just VI inte gillade det. Utan vi smakade, och la det sedan åt sidan. Inget extra krångel för brudparet, och vi blev inte tvingade till att äta.

Svar på tråden Ingen vett och etikett öht! Tappade hakan i golvet