• PoS

Ingen vett och etikett öht! Tappade hakan i golvet

Jag tycker man måste särskilja på allergier o matintoleranser o frågan om kräsenhet. Att tacka ja till ett bröllop innebär ju oftast mat o har man en allergi så anmäler man det naturligtvis vid själva OSA. Det är ju inga konstigheter o det är vi väl alla överens om. Däremot så tror jag att om man är kräsen med mat så finns det människor som inte förstår det, det tycker inte jag är något konstigt. Det kan då hända att dessa tycker att den kräsne är besvärlig just eftersom denne inte kan förstå varför. Själv har jag varit försiktig med mat hela min uppväxt (pga min far som luktade på allt o var allmänt misstänksam, vilket jag tog efter). Tills för några år sen då jag i vuxen ålder insåg att jag begränsade mig själv. Jag valde alltså att vara mer öppen mot mat så ja, jag tror att man kan välja. Däremot så finns det ju alltid saker som man inte tycker om. Jag tex avskyr dijonsenap o pepparrot o äter det inte om det serveras. Men det är ju inte kräsenhet, det är ju tycke o smak. Om jag inte hade valt att våga prova mer typer av mat hade jag aldrig hittat många av mina favoriträtter utan varit fast i en tristare tillvaro. Nu älskar jag mat o välkomnar nya smaksensationer - jag som inte tyckte om "starka korvar", "luktande ostar" o andra intressanta etiketter som jag hittade på. Jag personligen tycker det är märkligt att fråga om VAD som serveras, eftersom jag är av den åsikten att man äter det som serveras. När det serveras sånt jag inte gillar så petar jag i maten o äter desto mer bröd etc, som ngn sa.

Svar på tråden Ingen vett och etikett öht! Tappade hakan i golvet