Inlägg från: Sara 120707 |Visa alla inlägg
  • Sara 120707

Ingen vett och etikett öht! Tappade hakan i golvet

Oavsett frågeställning hos TS så vill jag bara fråga om det bara är jag som inte förstår varför man vill hålla vickningen "hemlig"?

Jag upplever det som en underlig sak att ha hemlig, visst nåt spex eller kanske en solosång men; vickningen???

Trumvirvel.......

..................

...............

Hamburgare!!

Känns väl lite överhysteriskt??

Om inte annat så kan man väl säga till personen i fråga vad det blir men be dem att inte föra det vidare?

Angående vett och etiketts frågan så tycker jag inte frågan i sig är oartig och även om jag skulle tycka brudparet var lite tramsiga med hemlighetsmakeriet så hade jag nog inte frågat vidare. Men jag skulle nog tycka det var mycket oartigare om gäster tog med egen mat bara utifall att det jag fixat var oätligt. Tycker daniiel har en stark poäng, man kan inte vinna, oavsett hur man hanterar det så kan man uppfattas som oartig och jag tycker ändå att fråga är det bästa alternativet.

Vickning är ju en sån grej som brukar vara ett av några ganska begränsade alternativ, hamburgare, korv, pizza och kanske nåt till. Vet man då att man inte kan äta varmkorv så är det väl inte så dumt att fråga?

Svar på tråden Ingen vett och etikett öht! Tappade hakan i golvet