• boda

Hur snabbt fick ni reaktion på inbjudningskorten?

Hej!

Sambon och jag ska gifta oss i augusti och skickade korten förra onsdagen. Det kändes jättespännande för oss båda, och eftersom mina kompisar vet att jag aldrig varit intresserad av giftermål tidigare i mitt liv, väntade jag mig en kaskad av sms och samtal i fredags. Vissa av mina barndomskompisar (som jag fortfarande har kontakt med) var jag övertygad om skulle ringa och utropa "men ska du gifta dig?! GRATTIS!!"

På torsdagen svarade tre personer glatt. På fredagen hörde en syssling av sig. Sen började jag bli allt mer förundrad, tänkte att "ok, alla kanske råkar vara ute på fredagskvällen, kanske jag hör nåt imorgon"... På lördagsmorgonen ringde en kompis (inte barndomskompis), det blev jag jätteglad över. På lördagskvällen träffade jag några kompisar, de sade inget när vi hälsade så jag var övertygad om att de inte hade fått kortet än. Först efter tio minuter sade de "tack för kortet, förresten!". Jag blev lite paff över att de inte verkade vara överraskade eller exalterade...

På söndagen sms:ade en av mina barndomskompisar (som jag trodde skulle ringa och vara överraskad), och på måndagen en till. Igår ringde en kompis och nynnade "Here comes the bride" i luren, vilket var kul. Hon hade fått kortet "för några dagar sen", men ringde först igår. Jag har fortfarande inte hört av den som jag trodde skulle ringa först och vara mest överraskad.

Nu låter det som om jag bara fiskar efter bekräftelse, men så är det inte. Jag är bara genuint förvånad eftersom det förstås är första gången i mitt liv jag skickar ut bröllopsinbjudan. De ca 10 gånger jag själv fått inbjudan till bröllop har jag blivit jätteglad och sms:at direkt (alltså typ ännu med kortet i handen) och skrivit typ "gud vad kul! Jag kommer!" Jag har på nåt sätt inte ens tänkt på att man kan reagera på nåt annat sätt... och nu är det nästan ingen som reagerat så. Ingen av min sambos kompisar har hört av sig än, och det har gått en vecka nu. Visserligen fick mina föräldrar sitt kort först idag, vilket är sjukt sent tycker jag, så det kan ju hända att andras kort också blivit försenade. Men jag tror inte typ 40 kort blivit försenade... Och dessutom väntade ju minst två av mina goda vänner flera dagar med att höra av sig.

Så min bild av hur reaktionerna skulle strömma in motsvarar verkligen inte hur det blivit. Hur har det varit med er andra, har ni haft nån bild av hur reaktionerna på korten ska bli, och har det blivit så eller inte? Och ni som reagerar sent: Har ni blivit glatt överraskade av inbjudan trots att ni inte hört av er direkt? Jag börjar tro att sambon och jag var de enda som blev överraskade över att vi skulle gifta oss (vi bestämde oss för bara några veckor sen)!

• Svar på tråden Hur snabbt fick ni reaktion på inbjudningskorten?
  • boda

Tack för alla svar! Snällt av er att inte tolka det som att jag är bekräftelsekåt ;) Nu inser jag att det är många som inte heller fått de översvallande reaktionerna som de hade väntat sig. Jag tänkte att eftersom jag alltid får många gratulationer på min födelsedag, som ändå inträffar varje år, så skulle jag få minst lika mycket nu för en "once in a lifetime"-tilldragelse... Men i förrgår fick jag ett mejl av ett par som fått kortet lite senare, och de reagerade som jag brukar: "Å vad roligt, klart vi kommer!" :) Så jag är ganska nöjd ändå. Det är bara en av mina närmare vänner som inte hört av sig än, men det lär jag väl få veta varför i sinom tid.

Du som skrev om inbjudningsvideon - det var ju ett smart drag! Håller med om att ett mejl ju är mycket enklare att klicka "svara" på än att börja svara på en pappersinbjudan.

Jag är helt övertygad om att själva bröllopshelgen kommer att bli helt underbar och att de flesta kommer att vara där, och då kommer jag helt och hållet att ha glömt det här kortgrubbleriet ;D Men kul att höra om era upplevelser också!

Svar på tråden Hur snabbt fick ni reaktion på inbjudningskorten?