• MiaMiniMe

Hur snabbt fick ni reaktion på inbjudningskorten?

stormhelen skrev 2013-02-07 16:27:07 följande:

Jag tror att vi som är blivande fruar och som är mitt uppe i allt bröllopsplanerande är lite för.... ja vad ska man säga?..... Vi är mitt uppe i allt planerande och tar allt på allvar och blir lätt stötta när folk inte reagerar/ gör som vi förväntar (och hoppas) att de ska göra.

i tycker att det är skandalöst/ upprörande och tråkigt när vi inte får den reaktionen som vi vill ha/ förväntar oss att få.

Det är ju trots allt vår stora dag och det är en mycket betydelsefull händelse för oss. Våra gäster tycker bara att det ska bli trevligt att gå på bröllop, och självklart är de glada för vår skull. MEN det är inte lika viktigt för dem som det är för oss.

Jag tror helt enkelt att de bara har glömt att svara - det finns ju fortfarande så mycket tid kvar att hinna svara på innan OSA:t är till ända.

Sedan fortsätter deras liv och man glömmer helt enkelt bort att svara.

Det är lika dant när man gör enkätstudier (är student).

Man pular med formuläret som man sedan skickar ut. Sedan kan det vara en ganska så låg svarsfrekvens, som kan bero på en massa olika saker, tex. att svarstiden har varit för lång, man glömmer bort osv.

TS, oroa dig inte för mycket och bli inte ledssen och besviken på dina gäster som inte ger dig den reaktionen som du förväntade dig.

Tänk på (som jag skrev längre upp i inlägget) att det är din stora dag och den betyder mer för dig och din m2b än vad den gör för era inbjudna gäster, även om de glädjs för er skull.

Om det fortfarande inte är några gäster som inte OSA:t i tid, så får ni ringa till dem och höra varför de inte hört av sig i tid och om de tänkt komma eller inte. Väldigt irriterande OM det skulle förfalla sig så att det är några stycken som inte svarar i tid, men det är nog något man får räkna med. Tyvärr!

What she said!
    Vi har fått två svar och våra inbjudningar har varit ute i kanske 2 veckor xD
    En av mina kompisar skickade dagen efter, ingen annan har sagt något så vet inte ens om dom fått sin inbjudan xD
Svar på tråden Hur snabbt fick ni reaktion på inbjudningskorten?