• Redaktör Kristin

SMYCKESREGN 12/2 Vad packar du på dejten? Berätta och vinn valfritt smycke

Dags för andra tävlingen i Bröllopstorgets Alla hjärtans vecka!

Den perfekta dejten
    Du ska på dejt med kärleken. Ni åker båt och blir ilandsläppta på en öde ö. Det är fint väder och ni får mat. Det finns inga farliga djur eller annat ni behöver oroa er för. Ni ska vara på dejten i 24 timmar innan båten hämtar upp er igen. Du får packa ner 5 saker i väskan du tar med. Vad plockar du med och varför?

Fyndigaste och bästa motiveringen vinner ett valfritt smycke från Bubbles & Luxury (värde 500 kronor).

Vinnaren utses av en jury från Bröllopstorget. Tävlingen startar tisdagen 12/2 och vinnaren presenteras dagen efter i denna tråd. (Tråden kommer att öppnas den 12/2 klockan 09.00.)

Lycka till!

• Svar på tråden SMYCKESREGN 12/2 Vad packar du på dejten? Berätta och vinn valfritt smycke
  • Trulshögarna

Massageolja för att kunna ge varandra en skön avslappningsmassage.

Filt något skönt att sitta och ligga på dels så att vi inte får sand i vår underbara mat och dels för att kunna och ligga titta på stjärnorna

Kamera för att kunna föreviga våra 24 timmar tillsammans och minnas tillbaka när vi kommer hem till vardagsrutinerna.

Soljolja då min bilvande make är känslig för solen

Champagne för att fira vår underbara date.

• lordoz

Eftersom vare sig jag eller min älskling tål sol, så är det första jag packar ner ett stort parasoll som vi kan sitta/ligga under.

Trots parasollet så behöver vi nog ha med oss minst en flaska med solskydd faktor 50.

Bekväma som vi är så packar jag ner en luftbädd som vi både kan sitta och ligga på samt sova på när vi blir trötta, men eftersom vi inte orkar blåsa/pumpa upp den, och det troligtvis inte finns el på en öde ö, så hoppas jag att de fram tills denna dejten har kommit underfund med självuppblåsande sådana bäddar.

Ett extra tjockt badlakan som vi kan torka oss på efter bad och tillika kan användas som täcke när natten faller på är ju ett måste.

Den femte saken var lite svårare att komma underfund med. Allra helst hade jag velat skriva båda mina katter, men eftersom de är två, så blir det 6 saker. Därför får de stanna hemma. Så femte saken är nog en kylväska full med våra favoritdrycker (vatten, öl och torr cider). Mat skulle vi ju få, men det stod ingenting om dryck!

Eftersom badkläderna redan är på oss under de andra kläderna, så räknar jag inte in dem. 
  • Grodprinsens brud

1. Ett riktigt stort och fluffigt badlakan som funkar både att torka oss båda efter ett härligt dopp men också för att lägga i sanden....

2. En bag-in-box med ett gott vitt vin

3-4 två vackra vinglas

5. Ett täcke att kura ihop oss under i den mörka natten... Även djur har ögon Skrattande 

• Papillon

1. Solskyddsfaktor. Då kan vi njuta av solen på ett säkert vis och att smörja in varandra är ju som upplagt för mysig massage!

2. Snorkelset för två. Vi älskar båda två att simma och det vore underbart att utforska havslandskapet tillsammans, som en romantisk undervattenspromenad.

3. Målarkit. Att få måla av min älskling i det fantastiska landskapet på ön blir ett minne som slår alla fotografier för mig!

4. En flaska vin att dela på när vi beundrar stjärnhimlen.

5. En ring att fria med ute i det fria. 

• Grundell

1. Tändstickor för att kunna göra en varm barasa som vi kan värma oss framför när mörkret kommer.2. Ett tält skydd för väder och insekter...djur har också ögon 3. En gitarr att spela romantisk musik på4. En picknick korg med god mat och dryck5. Massageolja           

• sophiebus

jag skulle pack ner myggnät - små djur kan för pesta livet även för den bäste)
    en grill - jag å sambon ÄLSKAR grillat å de är en bit av bröllops menyn
    några flaskor öl/vin - vi vill ju inte dö utav ut torkning
    en dubbel sovsäck - kan bli kalt på nätterna i sverige. en dubbel säck är ett måste.
    en flaska oljebaserat glidmedel - det kan aldrig bli för mycket glid ;) man kan även ha den till håret om man badar i salt vatten eller som vanlig massageolja eller smörja upp sig efter mycket friktion :P

• stormhelen

Jag hade packat ner:

1. En tändare. Så att vi kan tända en mysig brasa på stranden då kvällen smyger sig på så att vi ska kunna se och njuta av varandra. Samt att brasan ökar mysfaktorn vilket ökar stämmningen än mer.

2. En stor filt. För att kunna avnjuta vår mat på samt att kunna ligga på den och titta upp mot natthimmlen och titta på stjärnorna. Vilket antagligen är helt makalöst vackert då det inte finns några lampor och lyktor som förstör den vackra stjärnhimmlen. Det är endast ljuset från måenn och stjärnorna (och brasan) som lyser upp natten. Och självklart min underbara älskling som ALLTD lyser upp tillvaron vart vi än är.

3. En kamera. Så att vi kan föreviga vår vistelse på ön. Vid mörka vinetrkvällar hemma i kalla Sverige kan man ta fram korten och se tillbaka på vår fantasiska dag tillsammans.

4. Simglasögon& snorkel, så att vi kan snorkla och leka i det fantastiska vattnet. Titta på färgglada fiskar, vackra koraller.

5. Massagolja. Så att vi kan ge varandra härliga massager öfr att riktigt njuta av den fantastiska miljön och varandra. Så blir vi lite mjukare och smidigare. ;)

• Milano

En enda sovsäck, för att på kvällen få en liten ursäkt till att få krypa nära och värma varandra

• MissFannie

En flaska mousserande rosé (som vi ska ha som brudskål på bröllopet), "Allt om bröllop"-boken, en laptop, mobil uppkoppling och en stor portion kärlek - allt vi behöver för att planera vårt bröllop:D mer romantiskt än så kan en dejt inte bli <3

• TheD

1. En flaska Champagne

2. Ett stort badlakan för två. (På en fin ö kan man sova på den..eller göra annat;))

3. Vår Lumix-kamera. För att få fina minnen från den speciella daten. Både på land och under vatten.

4. Solglasögon

5. Solskyddslotion. Speciellt för älsklingen då han kan bränna sig i början och sen blir han brownie som jag :)

Svar på tråden SMYCKESREGN 12/2 Vad packar du på dejten? Berätta och vinn valfritt smycke