• jimmyojennifer

Spotify playlist

Hej,

Finns det någon härlig själ här ute på bröllopstorget som vill dela med sig av en spotifyplaylist som ni antingen haft på ert bröllop/kommer ha eller om någon har bra tips på varierande musik som kan passa alla.

Ni vet hur det är, folk mellan 18-80 år och alla lyssnar vi på olika musik.

• Svar på tråden Spotify playlist
  • Akjson
    jimmyojennifer skrev 2013-02-11 15:20:13 följande:

Hej,

Finns det någon härlig själ här ute på bröllopstorget som vill dela med sig av en spotifyplaylist som ni antingen haft på ert bröllop/kommer ha eller om någon har bra tips på varierande musik som kan passa alla.

Ni vet hur det är, folk mellan 18-80 år och alla lyssnar vi på olika musik.

Här hänger jag gärna med och tar tips...vi kommer att köra spotify. Det man kan göra är att göra en lista och skicka ut till alla vänner/släkt att dom själva får lägga till låtar om dom vill....
  • Forever

Jag har en lista som jag kan dela med mig av, men den är kanske inte för allas smaker Skrattande.
    Hur jag gör vet jag dock inte... Cool

• jimmyojennifer
    Forever skrev 2013-02-12 10:04:02 följande:
    Jag har en lista som jag kan dela med mig av, men den är kanske inte för allas smaker Skrattande.
    Hur jag gör vet jag dock inte... Cool

Om du höger klickar på playlisten ska det finnas en rubrik som heter dela eller något sånt (är på jobbet har inget spotify här =) )
    Sen kopierar du bara in den som vanlig text så ska alla med spotify kunna öppna upp den. =)

Jag tar allt jag kan få.. jag har inga idéer själv på vilken musik som kan passa. Jag är lite "allätare" men jag vet att inte alla är det hihi

• Tin

Kommer inte in på min Spotify just nu men här kommer ngra tips från vår lista :)     Knock on wood med Amii Stewart - Let's twist again med Chubby Checker - Proud Mary med Ike & Tina Turner - Baby Love med Diana Ross and The Supremes - Dansa Pausa med Panetoz - Kisiera yo saber med Melendi - Party Rock Anthem med LMFAO - Runaway baby med Bruno Mars - The ballroom blitz med Sweet - Mister Cool med Snook - 1:a gången med Miss Li - I love med Icona Pop - Living in America med the sounds - Country roads med Hermes House Band - Crocodile Rock med Elton John - och Michael Jackson låtar. Det roliga är att när vi har fester hemma med blandade åldrar så är det de "äldre" som dansar mest till de "yngre" låtarna och tvärtom        

• Forever
    jimmyojennifer skrev 2013-02-12 12:11:11 följande:

Om du höger klickar på playlisten ska det finnas en rubrik som heter dela eller något sånt (är på jobbet har inget spotify här =) )
    Sen kopierar du bara in den som vanlig text så ska alla med spotify kunna öppna upp den. =)

Jag tar allt jag kan få.. jag har inga idéer själv på vilken musik som kan passa. Jag är lite "allätare" men jag vet att inte alla är det hihi

Jag ska kolla på det så fort jag kommer fr jobbet Skrattande
  • Forever
    jimmyojennifer skrev 2013-02-12 12:11:11 följande:

Jag har högerklickat på spellistan och där står Share... men sen vet jag inte hur jag fortsätter.
    Det är en tom vit ruta som man ska skriva något i, men vad? Obestämd
  • Forever

Jag erbjuder fortfarande min spellista, men behöver hjälp med hur man gör... Rynkar på näsan

• Gabiriella

Uppskattade gästerna på era bröllop att det var spotify?
    Vi tänkte också ha livemusik i kyrkan men bara spotify på kvällen.
    Eftersom min M2B är musiker och har många musikervänner så finns risken att det spårar med "fri scen" annars..

Men jag gick en synpunkt häromdagen som sa att det itne skulle bli kul för gästerna.

Stämmer det? Behöver man verkligen ha ett band att TITTA på, eller räcker det med musik bara?

• confuzed86

Vi ska också bara ha musik från datorn. Tycker inte att det har någon betydelse, vi vill hålla nere våra kostnader och då fick det bli såhär. Vår dag, våra beslut. Tror inte gästerna bryr sig något vidare.

• LadyTeague

Vi är två musiknördar som ska gifta oss så vi har en ordentlig blandning på vår lista. Dock är den ganska kort och inte klar än, och vi ska bara lyssna på den i början sedan har vi en rock dj resten av kvällen (tur att man har både dj och ljud/ljustekniker bland vännerna!)

Det kommer förmodligen läggas till en hel del innan det är dags!
    Men här kommer den i alla fall: Rock Me Gently 

• Fioona

Jag tror inte heller att det är något problem med att det är spotify.
    Finns ju en funktion som "mixar" låtarna istället för att bara byta låt. Bara en sån sak är ganska trevligt!

Vi tänkte anvnda oss av spotify, ett mixerbord och inhyrda högtalare. På så vis kan vi stundvis låta spotify sköta jobbet och emellanåt kan vår musikansvarige gäst sköta mixerbordet.

Sambon är musiker och hand best men är också musiker, men detta var trots det hans idé och jag tror inte att någon (mer än kanske mormor) kommer att sakna ett liveband. :)

• jimmyojennifer

Jag hoppas verkligen att mina gäster överlever utan, för på vår fest blir det spotify för hela slanten =)

Gabiriella skrev 2013-03-27 16:48:46 följande:

Uppskattade gästerna på era bröllop att det var spotify?
    Vi tänkte också ha livemusik i kyrkan men bara spotify på kvällen.
    Eftersom min M2B är musiker och har många musikervänner så finns risken att det spårar med "fri scen" annars..

Men jag gick en synpunkt häromdagen som sa att det itne skulle bli kul för gästerna.

Stämmer det? Behöver man verkligen ha ett band att TITTA på, eller räcker det med musik bara?

• daniiel
    Gabiriella skrev 2013-03-27 16:48:46 följande:

Nej, man behöver inte ett band att titta på. Det räcker med bara musik :) Jag kan till och med tycka att det är skönt att det inte är liveband, för då känner man sig så "tvungen" att gilla musiken, dansa och just titta. Är det tex Spotify, så känns det lättare att tex gå ut en sväng och prata med folk och bara dansa när man verkligen vill :) Jag tycker det känns mer avslappnat utan liveband.
  • Lokesmamma

Jag har varit på ett bröllop där det bara spelades musik från spotify och det var kanon!! Jag funderar själv på att göra så för att hålla ned på kostnaderna. Det enda jag är orolig för är något som hände på bröllopet som jag var på. Att många personer skulle hålla på att byta låtar hela tiden, fast det hade funkat bra i några timmar innan dessGlad

• Plättis
    Lokesmamma skrev 2013-04-03 15:37:46 följande:
    Jag har varit på ett bröllop där det bara spelades musik från spotify och det var kanon!! Jag funderar själv på att göra så för att hålla ned på kostnaderna. Det enda jag är orolig för är något som hände på bröllopet som jag var på. Att många personer skulle hålla på att byta låtar hela tiden, fast det hade funkat bra i några timmar innan dessGlad
    Vi ska också köra bara Spotify, och eftersom min sambo och alla andra jag känner inte kan låta bli att byta låt varannan sekund i vanliga fall kommer förmodligen ingen ändring att ske på bröllopet. Tänkte lösa det hela med att sätta lösenord på datorn som bara jag vet {#emotions_dlg.djavulsk}
  • daniiel
    Lokesmamma skrev 2013-04-03 15:37:46 följande:
    Vi valde att ha spellistan "offline" samt att lägga datorn i ett skåp, som bara toastmaster hade tillgång till.
Svar på tråden Spotify playlist