• 8Shine8

Behöver idéer/råd inför bröllopsplanering

Hej,

Det är så att jag och min sambo funderar på att gifta oss i år. Vi tänkte ha borglig vigsel i rådhuset och ha våra familjer med. Jag vill ju kunna fira det sen men jag vet inte hur?! Förvånad
    Problemet är att i min familj/släkt är det bara min pappa och min syster  + hennes pojkvän då resten av släkten bor i USA och Kanada. Sambon har hela sin släkt här. Och det känns lite trist och ha riktigt bröllopsfest när jag har bara min lilla familj + närmaste vänner medan han har hela släkten... (det är inte så att vi kan bjuda in "vissa" av hans släktingar heller.. så det är antingen alla eller ingen.. förutom familjemedlemmarna då)

Jag tänkte först att kanske efter vigseln kan vi alla gå till någon fancy restaurang och sitta och äta och enjoya varandras sällskap men samtidigt känns det lite trist.. Rynkar på näsan
    sen tänkte jag på en riktigt nice bbq fest i lite mer vanligare kläder.. men det låter nog lite knäppt?? Har inte riktigt någon trädgård heller för att ha en privat bbq fest...
    Vad hade ni gjort om ni var "jag"? Några förslag på hur vi kan fira vår fina dag? Solig
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Behöver idéer/råd inför bröllopsplanering
  • tiger

Det finns ju massa bra och roliga saker att göra. 
    BBQ fest, men kanske kan låna din m2b föräldrarsträdgård eller din pappas. Finns många bra små lokaler, scoutstugor eller byggdegårdar, har ofta gräs/tomt runt sig.
    Lunchbröllop, ni äter alla god lunch ihop på en restaurang.
    Picknick i en park.
    Hyra en båt med mat på.

Vart i Sverige bor du och vilken månad hade du tänkt dig? Underlättar för andra att tipsa.

• 8Shine8
    tiger skrev 2013-02-11 16:33:15 följande:
    Det finns ju massa bra och roliga saker att göra. 
    BBQ fest, men kanske kan låna din m2b föräldrarsträdgård eller din pappas. Finns många bra små lokaler, scoutstugor eller byggdegårdar, har ofta gräs/tomt runt sig.
    Lunchbröllop, ni äter alla god lunch ihop på en restaurang.
    Picknick i en park.
    Hyra en båt med mat på.

Vart i Sverige bor du och vilken månad hade du tänkt dig? Underlättar för andra att tipsa.
    Tack för alla dina tips.. jo vi tänkte i augusti.. Vi bor i Göteborg..
    Tycker ni att det är dumt om man åker efter vigseln til Danmark fast "över dagen" då.. ? Glad
  • tiger

Tänkte på något sånt, därför undrade jag var d bodde, bor själv i Stockholm. Det är eran dag och den ska utgå ifrån er, vad ni har för intressen eller drömmar. Varför inte ta med de närmaste till Danmark och bo över, bo på ett spa och ta det lugnt tillsammans. Göteborg har mycket vatten, som jag skrev tidigare, det finns alla fall båtar i Stockholm som man kan äta på, kanske ta en tur med en sån. Tänkte på du skrev om släktingar, antingen alla eller ingen, tråkigt när det är så. Om din blivande man kanske försöker förklara att de inte kommer bjuda alla för det ska bli en balans mellan hans och din släkt, skulle ine det kunna funka? Eller om ni åker någonstans i Sverige, det finns en del borgliga vigesleförättare som kan tänka sig flytta på sig så ni kan vigas på något annat ställe om det finns någon plats som har mer betydelse för er. Var nog allt för stunden.

• SingingFantacia

Vi har också problem med vilka vi ska bjuda i våra familjer. Inte för att det inte är jämvikt i våra familjer men för att de är så stora  (Jag har 10 syskon min blivande 6st sen annan släkt coh vänner) och man vill ju inte lägga ut hela sin livskassa på bröllopet man vill ju kunna leva efter sin stora dag också. 
    Vi har har pratat med våra nära och de har större förståelse än man tror. Det viktigaste är att det är en dag där ni får fira på precis det sätt som ni vill fira och med dem ni vill ha där. Sen spelar resten inte någon roll.
    Ta en dags tur till Danmark lät mysigt. Varför inte se om vigselförättaren vill viga er på båten över eller i en park i närheten.
    Lycka till 

• 8Shine8

Tack för era råd och svar. Uppskattar det. Jo jag vet men problemet är att hans släkt är inte direkt förståliga utan dem är mer "drama-skapare" som vi brukar säga. Men vi får se hur vi gör.. kanske bara familjen får vara med på max 10 pers inkl oss då.

Men jaa tyckte också att det blir mysigt och gifta sig på båten eller så! Lite romantiskt så Skrattande måste bara kolla med honom, så om han också håller med blir det nog Danmark (båt-vigsel). LÄNGTAR!!

• SingingFantacia
    8Shine8 skrev 2013-02-12 14:24:13 följande:

Tack för era råd och svar. Uppskattar det. Jo jag vet men problemet är att hans släkt är inte direkt förståliga utan dem är mer "drama-skapare" som vi brukar säga. Men vi får se hur vi gör.. kanske bara familjen får vara med på max 10 pers inkl oss då.

Men jaa tyckte också att det blir mysigt och gifta sig på båten eller så! Lite romantiskt så Skrattande måste bara kolla med honom, så om han också håller med blir det nog Danmark (båt-vigsel). LÄNGTAR!!

Lycka till 
Svar på tråden Behöver idéer/råd inför bröllopsplanering