Behöver idéer/råd inför bröllopsplanering
Hej,
Det är så att jag och min sambo funderar på att gifta oss i år. Vi tänkte ha borglig vigsel i rådhuset och ha våra familjer med. Jag vill ju kunna fira det sen men jag vet inte hur?!
Problemet är att i min familj/släkt är det bara min pappa och min syster + hennes pojkvän då resten av släkten bor i USA och Kanada. Sambon har hela sin släkt här. Och det känns lite trist och ha riktigt bröllopsfest när jag har bara min lilla familj + närmaste vänner medan han har hela släkten... (det är inte så att vi kan bjuda in "vissa" av hans släktingar heller.. så det är antingen alla eller ingen.. förutom familjemedlemmarna då)
Jag tänkte först att kanske efter vigseln kan vi alla gå till någon fancy restaurang och sitta och äta och enjoya varandras sällskap men samtidigt känns det lite trist..
sen tänkte jag på en riktigt nice bbq fest i lite mer vanligare kläder.. men det låter nog lite knäppt?? Har inte riktigt någon trädgård heller för att ha en privat bbq fest...
Vad hade ni gjort om ni var "jag"? Några förslag på hur vi kan fira vår fina dag?
Tack på förhand!