Inlägg från: FrökenMäkelä |Visa alla inlägg
  • FrökenMäkelä

Behöver era bästa tips mot trötthet

Anonym (Trött) skrev 2013-02-11 20:00:08 följande:
    Att ta lyckopiller är intevett alternativ för mig tyvärr, vet att denär pga av tröttheten, ska absolut testa dvitamin iaf :)

Vad är det som du anser är lyckopiller?

En läkare skriver aldrig ut mer medicin än vad som anses nödvändigt. Du kanske behöver annan medicin än den du har idag pga att du blir så trött av den. Annan dos eller vad som helst. Man ska inte expremintera själv, speciellt INTE om du redan äter starka tabletter. Hälsoskott ska inte blandas med receptbelagda mediciner bara så där på eget måfå.

Själv lider jag av OCD (tvångshandlingar) och när det är som värst så blir jag psykiskt trött. När jag sökte hjälpe och första medicinen jag fick var katastrof! Jag blev ännu tröttare än jag var från början men då man måste äta det i ca. 6månader innan man kan säga om det är en biverkning eller inte. Men efter 6månader så fick jag äntligen en annan medicin och jag blev lika "pigg" som innan min OCD blossa upp när den var som värst innan läkarhjälp.

Så din trötthet kan bero på flera anledningar och innan du börjar expremintera själv då kontakta din läkare!

• FrökenMäkelä
    Anonym (Trött) skrev 2013-02-12 09:57:54 följande:
    då sa speciallist läkaren att man abslout ejbkan blanda dessa piller
    Precis lika farligt är det att börja expremintera med naturläkemedel, de är inte till att blandas med receptbelagda. Du har ingen aning var de får för rektion när de blandas i din kropp!

Om du varit instängd mot din egen vilja vad hjälper det att du börjar ta hälso shottar för att bli piggare. Det kommer inte hjälpa dig att komma utanför dörren.
    Låter mer som du behöver beteende terapi mot din depression och när du får bukt på den så är det få rutin på dina sov och matrutiner och få in vardagsmotion.
  • FrökenMäkelä
    Anonym (Trött) skrev 2013-02-19 17:39:22 följande:
    det är just sådant jag menar hälso kurer tips, jag vet om att jag ej får ta under några omständigheter antiinflamatorisk eller johannes ört allr annat får jag ta med medicinen , menar mer smp tipps om nån har en dunder shot man kan shakea ihopp på morgonen med grönsaker som gör en pigg vad -är bäst att äta just för att få energi
    Har du fått undersökt att du inte har järnbrist? Gröna grönsaker speciellt spenat innehåller mycket järn.
  • FrökenMäkelä
    Anonym (Trött) skrev 2013-02-19 18:30:50 följande:
    tror ni man kan göra någon relativt bra morgon drink med exp spenat men som kanske inte smakar katastrofalt vidrigt

Jag avskyr spenat men färska spenatblad går bra för min del, de smakar nästan ingenting :)

Järntabletter kan du också äta, positiva är att kroppen tar inte upp mer järn än nödvändigt. Men det är alltid bäst att kolla om det är järnbrist man har så man inte äter en massa i onödan.

Svar på tråden Behöver era bästa tips mot trötthet