Inlägg från: sommar2014 |Visa alla inlägg
  • sommar2014

Honnörsbordet. Skillda föräldrar

Det är jättefint att ha med bonusföräldrar vid honnörsföräldrar tycker jag, men en sak att tänka på tycker jag är att de "finaste" platserna är väl närmast brudparet? Jag tänker att om man placerar bonusföräldrar närmare brudparet än biologiska föräldrar så kanske man ska vara medveten om att någon kan ta illa upp. Såklart det finns specialfall som att man står närmre bonusföräldern än den biologiska föräldern etc men om inte tror jag man ska vara medveten om det i alla fall. Man måste ju anpassa bordsplaceringen till sina familjeförhållanden men jag skulle placera bonusföräldrarna längst ut på honnörsbordet. Då får de vara med utan att de "tar" bioföräldrarnas plats.

TS: Mitt förslag är att ni utgår från "standardplaceringen" och så fyller ni på med bonusföräldrarna på utsidorna utifrån vilka ni tror kan trivas ihop.

Brudgummens mor - brudens far - bruden - brudgummen - brudens mor - brudgummens far

(fr vä till höger sett fr gästernas håll)

Det blir ju ganska många vid bordet så det blir nog svårt att få med tärnorna vid bordet också. Ofta sitter brudföljet nära brudparet men inte vid honnörsbordet.

Svar på tråden Honnörsbordet. Skillda föräldrar