Emelie87 skrev 2013-03-13 11:25:45 följande:
Egentligen är ju huvudregeln för bröllop att man får göra som man vill, men jag tror personligen att det kan bli lite konstigt om man har sina föräldrar på bröllopet men att de får sitta någon annanstans eftersom man har sina kompisar vid honnörsbordet istället.
Om man har så pass dålig relation till sina föräldrar att man inte vill ha dem vid honnören kanske man inte ska bjuda dem? Och om det är föräldrar som inte tål varandra så ska de ju som sagt inte sitta bredvid varandra ändå. Kanske bättre att göra som SofiaMagdalena då och bara ha brudparet vid ett eget bord.
Åh, nej jag har jättebra relation till mina föräldrar (även om deras nya inte har så bra relation med varandra...). Däremot är alla skilda med nya partners, så det blir tio personer (inklusive oss) vid honnörsbordet, det fungerar inte rent praktiskt. Absolut max 6 får plats, och då är det TRÅNGT. Så, vilka ska man utesluta? Det fungerar inte alls, hur man än gör så blir någon sårad.
Därför funderar jag på andra alternativ, E-bord får inte plats, utan det är små bord med fyra till sex vid varje i en avlång lokal. Så bordsplaceringen är en mardröm. ^^