Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Ja, det är väldigt klurigt. Det ska vara något man gillar, något som prästen säger okej till, något som kantorn kan spela (om den personen ska spela) och samtidigt något som passar i kyrkan. Inte helt lätt :P

• daniiel

Vad skönt ändå att ni har några som ni känner lite mer för ändå :) "För kärlekens skull" är ju otroligt fin tycker jag, ett väldigt bra val. Christina Perris låt hade jag aldrig hört, men även den var ju väldigt vacker :) Ska ni ha den på orgel eller piano då? Med eller utan sång?

För oss blev det tillslut "Visa vid vindens ängar" som ingång och "Änglagård" som utgång. Sedan hade vi Maria Menas version av "I was made for loving you" som en solosång samt Katie Meluas "Nine million bicycles". Det enda valet som var ganska enkelt för mig/oss var psalmerna, där hade vi "En vänlig grönskas rika dräkt" och "På bröllopsdagen ber vi".

• daniiel
    söt nöt skrev 2013-02-13 17:30:10 följande:
    Vi hoppas på att kantorn ska kunna spela thusand years på orgel och så har vi två stycken tjejer som ska sjunga. Så jag hoppas på det. 

Börjar bli lite otålig bara av att vänta på att få en kantor som ska spela. Tiden tickar på nu och jag börjar bli lite pirrig, även om jag fortfarande är ganska lugn.  Änglagård är en fin mellodi. Hade ni den på orgel eller piano? Vi vill ha en glad utgångslåt. har några förslag. Men det är ingen klar etta riktigt. 

Psalmer tycker jag är ganska svårt. Vi gifter oss i maj. Vi lyfter våra hjärtan är en bröllopspsalm så jag vill helst ha en som är för perrioden. Dvs våren. Men jag har inga riktigt bra förslag. Ska fråga prästen när vi ska träffa henne. Jag vill ha psalmer som gästerna känner igen och kan sjunga med i. Min släkt brukar inte vara sena på att gala på för full hals. Så jag hoppas att dom gör det även den dagen. Det är ganska mycket musik i släkten. Vi sjunger alltid när vi ses. 
    Ah, vad roligt :) Det kommer säkert bli jättebra :) Jag tycker det är kul att kunna nyttja orgel om det finns, för det låter så pampigt. Vi hade in- och utgångsmusiken på orgel. Vi var i en relativt stor kyrka och vi tyckte piano lät så fjuttigt och vi ville passa på att "använda" orgeln. Solosångerna spelade en kompis gitarr till och så hade vi en tjej som sjöng.

Jag förstår vad du menar, så valde vi också. En vigselpsalm och en sommarpsalm :) Och det är väldigt roligt om det är något som dom flesta känner igen och kan sjunga med i. Hoppas prästen har några bra förslag :)
Svar på tråden agnes -All i wants is you