• AnnSofieS

Mardrömmar

Vet inte vart jag ska vända mig så jag vänder mig till er. 

Det är fem månader (tillomed lite mindre) kvart till den stora dagaen och jag har börjat drömma mardrömmar om denna dag.
    Första var att jag inte hitta en klänning, andra så var det att ingen ville komma, tredje så var alla för fulla och sista nu i natt så var det inge som ville göra mig i ordning så jag fick fixa det själv.
    Börjar tycka att det är lite jobbigt detta med bröllop. Känns som jag inte har koll på allt även om mycke är klart och nu är det bara såna saker kvar som man inte kan göra nu. Har en oroande känsla över detta och vet inte hur jag riktigt ska förklara.
    Försökte prata med sambon i helgen men han tycker att det är för tidigt att börja oroa sig nu.
    Problemet är också att när det kommer till fester, middagar eller vad det nu kan vara och jag ska vara värdinna så vill jag att allt ska bli perfekt, men tänk om det inte blir det? Tänk om det är bara blir 25 av 57 som kommer, ska ställa in festen och bara ha kaffe och tårta för fest känns ju inte så kul med bara 25 personer...
    Suck.... 

Ja så här är jag, ni får tycka synd om min sambo Glad 

• Svar på tråden Mardrömmar
  • Chicita

Mardrömmar hör till, det hjälper dig att bearbeta tankarna om den oro du har inför bröllopet.
    Även om ni får många avbokningar, någon spiller på klänningen och du får sminka dig själv (eller vad mardrömmarna handlar om / kommer att handla om) så hjälper det dig att bearbeta känslorna inför en sådan eventualitet.
    Och "den perfekta dagen" går inte att få helt perfekt om inte något går fel antingen innan eller under dagen Flört
    För det är först när något går fel som du kan se hur perfekt allt annat är Solig

Ta det lugnt, det ordnar sig

• sommarvinter

Vi har 4 månader kvar tills vi ska gifta oss och jag drömmer också en massa mardrömmar. Mest att jag inte hinner med det jag ska, så det slutar med att jag drar på mig en ful klänning och har helt blött hår som inte går att locka med locktång :) Och så stressar alla runt mig och är allmänt arga och vi gifter oss i någon sunkig källare. Hahaha!

Jag tror att det är väldigt vanligt att drömma konstigt innan bröllop, har hört om det förr :)

• kärlekensbrudpar

Jag oroar mig mest på dagarna :/...dock har min mamma drömt att hon missa hela bröllopet och att hon var arg för att det tagits fula foton bland annat..:)

• sommaren13

Jag drömmer oxå mardrömmar, vi har 6mån kvar. Inatt så blev jag och nån fångade av en häxa, så vi missade fotograferingen, jag blev inte sminkad...vi kom försent till vigseln mm. Helknasig dröm....

• AnnSofieS

Va skönt att jag inte är ensam om att drömma mardrömmar. Om man bara tar det lugnt så fixar sig allt, tyvärr kan jag inte alltid intala mig det.

• Vicke01

Min blivande hade det jobbigt inatt. Först drömde han att vi tappade bort varandra innan vigseln och det tog 10 år för oss att hitta varandra igen. Sedan drömde han att vigselförättaren var försenad, och när han väl dök upp hade han inte på sig den kaptensuniform som vi har önskat att han ska ha.

Skönt att veta att det inte bara är vi tjejer som "drabbas" av mardrömmar

Svar på tråden Mardrömmar