6 juli 2013
Min mamma var hemma hos oss igår och pratade blommor. Hon har jobbat som florist vilket är väldigt praktiskt just nu måste jag säga.
Vårt färgtema är grönt och jag har haft en idé om hur jag vill ha det men mamma kom med massor av underbara idéer igår.
Min bukett blir en rundbunden med champangefärgade rosor och långa stjälkar. Grönt sidenband runt stjälkarna och lite daggkåpa i buketten.
Min killes corsage kommer att ha en likadan ros och lite daggkåpa.
Tärnbuketterna kommer bestå av 3 rosor. Det finns jättefina rosor som går lite i grönt/vitt och sen daggkåpa. Våra marskalkers corsager kommer bestå av en likadan ros som i tärnbuketterna och lite daggkåpa.
Daggkåpa kan vi plocka på landet och mamma har som sagt jobbat som florist så hon kan beställa rosor till grossistpris.
Sen kommer hon binda allting. Jag är så tacksam att hon vill hjälpa till! Och att hon hade så bra idéer som kommer bli superfint och mycket billigare än det jag hade tänkt via florist!
Jag vet att det är lite väl mycket matchande kanske men jag tror det kan bli bra ändå. Vad tror ni?
Lite liten bild kanske, men den här typen av rosor hade vi tänkt i tärnbuketterna.