• sisabelle

beställa från blue nile eller köpa en ring i butik?

Jag har hittat denna underbara ring med 18k vitguld och en briljant TWVS 0.15ct. Jag är helt kär i denna ring och har även tittat hur den kommer att passa ihop med en vigselring sedan, det blir ju ett mindre glapp men absolut ingenting jag tänker på eller som stör mig. Nu funderar jag på om jag ska köpa den här i butik eller om jag vågar beställa från bluenile där jag fick hjälp att välja ut en ring för samma pris men diamanten var 0,36ct, dock lite lägre kvalite på färg. Jag vet inte om det är stor risk att beställa från utlandet eller om det kan löna sig? Har ni några erfarenheter av denna sida? 

• Svar på tråden beställa från blue nile eller köpa en ring i butik?
  • getingen

Jag har beställt lösa diamanter från Bluenile och blev mer än nöjd! Alla diamanterna kom med GIA certifikat och blev värderade till ca dubbla priset jämfört med vad jag gav för dem så det är ju en prisvärd säljare. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av hur deras färdiga smycken är. En sak jag märkt på utländska sidor är att ibland är tjockleken på ringen väldigt tunn, så det kan ju vara värt att kolla extra på.

Svar på tråden beställa från blue nile eller köpa en ring i butik?