• xMariax

Vigseldatum?

Jag och min blivande man har inte bestämt datum ännu. Vi vet att vi vill gifta oss 2014 och under en helg på hösten helst. Vi har kollat upp alla våra ''speciella datum'' men alla dem är mitt i veckan (datumet vi träffades, förlovade oss etc). Så nuundrar jag hur alla ni andra gjort? Har ni valt ett speciellt datum, gift er på en högtid eller bara valt ett datum som passar?

• Svar på tråden Vigseldatum?
  • FrökenMäkelä

Vi har ett lite speciellt datum.

Träffades 12/12/2001

Förlovade 13/7/2002

Gifter oss 14/9/2013

Så det blir 12,13,14 i datum ordning och det tyckte vi var lite "kul" och åren går i nummerföljd på sista siffran 1,2,3

• MH2014

Vi valde ett datum som har betydelse för oss,,och 2014 infaller just det på en tisdag. Så vi har ett tisdagsbröllop :)

• daniiel

Vi struntade också helt i vilka siffror det var och valde helt enkelt datum efter vad som passade oss bra. Vi började med att välja sommaren och då blev det augusti för att vi skulle få så lång tid på oss som möjligt (vi bokade kyrkan i februari). Sedan ville vi ha en lördag och helst i början av augusti, för jag pluggade och vill "få det gjort" före skolan började om. Därför blev det lördag 13 augusti 2011. Vi har ingen annan koppling till det datumet, men jag förstår faktiskt inte varför man ska ha det.

• PimPim83

Vi valde bara ett datum som passade. Från början ville vi gifta oss i oktober eftersom vi förlovade oss den månaden, men sen visade det sig att vår drömlokal var bokad hela oktober. Vi fick tre datum i september att välja på om vi ville vara i drömlokalen och då valde vi bara ett av dem. Vi gifter oss 2013-09-14.

• Alvstina

Vi hade pratat om att gifta oss på sommaren, men inte mer specifikt. Eftersom vi inte var ute i jättegod tid (januari i år) valde vi datum utifrån vad som fanns ledigt. 24/8 kunde vi både boka den kyrka vi valt och festlokal, så det blir den dagen. 

• lurigmumin

Vi bestämde som många andra vilken årstid vi ville gifta oss, vilket blev sommaren för vår del. Vi ville inte gifta oss på midsommar och helst efter att skolan slutat då vi båda är studenter. Datumet i sig spelade inte någon roll även om det va kul att det blev 6/7 -13 eftersom 6+7=13 och jag är en nörd =D

• anicay

vi fick ta ett datum då lokalen var ledig. vi var ute ett år i förväg men ändå fick vi ändra tänkt datum två gånger för att det redan var bokat...

• xMariax

Kul att se att de flesta bara valt ett datum som passar. Vi tänkte också göra så men har fått frågor om vad det är för speciellt det datumet så jag trodde vi var konstiga som gjorde så.. Skrattande

Svar på tråden Vigseldatum?